Dieta si nutritie

#somn #lapte #cereale #fructe #alimentatie #carbohidrati #ore de masa

Regimul alimentar potrivit pentru un somn sanatos

Atat bioritmul corpului tau, cat si un regim alimentar sanatos au o influenta asupra somnului corect. O dieta buna te poate ajuta sa ai un somn linistit si sa te trezesti odihnit. Afla mai multe despre relatia dintre somn si produsele alimentare, despre ce e bine sa mananci si ce nu inainte de culcare. 

Nu manca foarte tarziu

Sindromul de alimentatie nocturna este considerat a fi o tulburare nutritionala care poate favoriza cresterea in greutate, iar metabolismul tau se va schimba complet. Astfel, unul dintre motivele pentru care nu poti sa dormi este faptul ca indicele de grasime corporala este mult prea mare.

Orar pentru mese regulate, orar pentru somn regulat

Nu exista niciun meniu general valabil care sa te ajute sa te bucuri de un somn mai bun.

Un pahar cu lapte inainte de culcare ii ajuta pe unii oameni sa doarma linistiti, iar pe altii ii agita, daca au intoleranta la lactoza.

O abordare mai corecta este sa mananci echilibrat pe tot parcursul zilei. O alta regula este sa te culci si sa te trezesti la aceleasi ore, in fiecare zi.

Nu manca foarte mult inainte de culcare

Cand ajungi seara acasa, esti tentat sa mananci tot ce gasesti in frigider. Insa, toata mancarea consumata, inainte de a merge la culcare, este foarte greu de digerat pe parcursul noptii, deoarece organismul intra in repaos atunci cand dormi. E ideal sa consumi alimente cu o concentratie mica de grasimi, care sa nu iti perturbe somnul din pricina digestiei ingreunate.

Nu consuma alimente bogate in carbohidrati

Alimentele bogate in carbohidrati au rol de combustibil al organismului. Acestea ofera energie si vigoare organismului, fie prin cresterea nivelurilor de glucoza din sange, fie prin prevenirea scaderii acestor niveluri.

O jumatate de banana poate fi un calmant inainte de culcare, daca este digerata corespunzator. Strugurii, pe de alta parte, contin foarte mult zahar si pot dauna calitatii somnului. Un mar mic, o felie de branza sau laptele cu cereale ar putea fi alimentele perfecte pentru un somn linistit.

Nu exista o dieta clara, general-valabila, insa trebuie sa fii atent la alimentele pe care le consumi si sa le inlocuiesti in cazul in care iti dauneaza organismului si te impiedica sa dormi bine.

Bea ceai inainte de culcare

Ceaiul de musetel este un remediu natural minunat atunci cand ai nevoie de relaxare dupa o zi haotica. Acesta ajuta la calmarea sistemului digestiv, insa nu trebuie consumat in exces.

Sursa foto: www.everydayhealth.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare