Dieta si nutritie

#importanta gustarilor # nevoia de a rontai #gustari #alimentatie

Cat de importante sunt gustarile in viata consumatorilor, la nivel global

Mondelez International, Inc. a anuntat lansarea celui de-al doilea raport anual State of Snacking™, un studiu global privind evolutia rolului gustarilor in viata consumatorilor din intreaga lume. Raportul de anul acesta prezinta informatii bazate pe cercetare si date proprii, cu privire la comportamentele in schimbare ale consumatorilor, inclusiv obiceiuri alimentare, tendinte de cumparare si importanta tot mai mare a consumului rational de gustari pe timpul pandemiei de COVID-19.

Raportul State of Snacking, dezvoltat in parteneriat cu specialistul in sondaje in randul consumatorilor The Harris Poll, confirma si completeaza informatiile proprii globale privind gustarile Mondelez International cu studii personalizate in randul a mii de consumatori din doisprezece tari cu scopul de a intelege mai bine rolul pe care gustarile il au in viata oamenilor. Raportul informeaza cu privire la strategia companiei pe piata de snacking, estimata la un total de 1,2 trilioane de dolari, pentru a crea in continuare viitorul gustarilor, oferind gustarea potrivita, la momentul potrivit, intr-un mod potrivit.

Raportul State of Snacking din 2020 subliniaza modul in care comportamentul, sentimentul si rutinele legate de mancare sunt reconturate de COVID-19.

  • Aproape 9 din 10 adulti la nivel global (88%) spun ca au consumat mai multe gustari (46%) sau la fel (42%) in timpul pandemiei fata de perioada anterioara, generatia millenials si cei care lucreaza de acasa acum fiind mai inclinati sa spuna ca prefera gustarile in defavoarea meselor (70% si 67%, respectiv).
  • Peste jumatate dintre respondenti spun ca gustarile au fost un “colac de salvare” in timpul pandemiei (52%), in special parintii care lucreaza de acasa (69%).
  • Gustarile sunt un antidot pentru singuratate si o punte de conectare, deoarece 3 din 4 adulti la nivel global au stabilit o legatura cu ceilalti prin intermediul mancarii in ultimele 6 luni (77%), inclusiv prepararea unei gustari impreuna (40%), oferirea unei gustari in dar (31%) sau mersul la cumparaturi pentru cineva care nu a avut posibilitatea sa mearga (29%).

De asemenea, consumatorii evidentiaza in continuare importanta gustarilor care le permit sa aiba un stil de viata mai sanatos si le creste starea de bine emotionala.

  • Gustarile consumate acasa le ofera consumatorilor mai multe oportunitati de consum rational, doua treimi (66%) dintre respondenti constatand ca au acum mai mult control asupra portiilor si ca sunt mai constienti de gustarile de care are nevoie organismul lor (64%).
  • In plus, gustarile le hranesc “corpul, mintea si sufletul in aceste timpuri atipice” (64%), gustarile care cresc imunitatea fiind in special in prim-plan (56%), in timp ce aproape doua treimi dintre respondenti au constatat ca gustarile le-au oferit “momentele atat de necesare” pentru ei insisi (65%).

“Rezultatele din raportul State of Snacking consolideaza rolul cheie pe care gustarile il au in viata consumatorilor globali, importanta tot mai mare a gustarilor in 2020 si momentele de liniste pe care le ofera persoanelor si familiilor intr-o perioada in care trebuie sa ramana acasa si se confrunta in continuare cu provocarile create de pandemia de COVID-19,” a declarat Dirk Van de Put, Presedinte si CEO al Mondelez International. “Pe masura ce sprijinim oamenii sa consume gustarile potrivite, ne mandrim cu rolul pe care il avem in viata consumatorilor de pretutindeni, oferind surse de confort, conectare si de apartenenta la comunitate, greu de gasit in acest an de izolare.”

Principalele rezultate ale raportului State of Snacking din 2020, care poate fi descarcat la www.stateofsnacking.com, includ:

1. Cresterea consumului global de gustari, pe masura ce acestea devin o parte mai mare din “noua normalitate” a consumatorilor

Consumul de gustari in intreaga lume, un comportament care inregistra deja o crestere rapida, a accelerat si mai mult pe masura ce consumatorii petrec mai mult timp acasa. In acelasi timp, majoritatea respondentilor considera gustarile o parte tot mai importanta in viata lor de zi cu zi, in viitor.

  • In cele din urma, doua treimi considera ca actuala pandemie va avea impact pe termen lung asupra modului in care consumam gustari ca societate (65%).
  • Aproape doua treimi dintre adulti la nivel global spun ca intentioneaza sa consume in continuare gustari sanatoase pe parcursul zilei, in comparatie cu mai putine mese consistente (64%).
  •  6 din 10 au spus ca gustarile vor deveni parte din “noua lor normalitate” chiar si dupa ce pandemia va lua sfarsit (58%).

2. Gustarile inseamna mai mult decat mancare

Consumatorii considera gustarile o sursa importanta de confort, conectare si apartenenta la comunitate, in special in ultimul an.

  • Confortul reprezinta principalul factor care determina consumul de gustari in acest an, peste jumatate dintre adulti la nivel global cumparand branduri nostalgice din copilarie (53%) si gustari care le aduc in memorie amintiri frumoase (59%) in timpul pandemiei.
  • Doua treimi spun ca momentul gustarii este unul dintre putinele momente de liniste (64%) si serenitate in timpul zilei (63%), inclusiv trei sferturi dintre parintii care lucreaza de acasa (76% si 75%, respectiv).

Gustarile ofera si mici momente de satisfactie si liniste, majoritatea respondentilor constatand ca i-au ajutat sa le distraga atentia de la un an dificil.

  • 66% au indicat faptul ca “Gustarile reprezinta una dintre putinele surse de recompensare si satisfactie in timpul zilei,” in timp ce 65% considera ca gustarile le-au oferit momentele atat de necesare pentru ei insisi, in ultimele cateva luni.

3. Sanatatea si starea de bine raman prioritare

Proportional cu cresterea consumului de gustari, creste si atentia acordata produselor si ingredientelor sanatoase.

  • Peste jumatate dintre adulti la nivel global s-au bazat pe gustari, pentru alimentatia din timpul pandemiei (54%), confirmand ca gustarile le-au hranit corpul, mintea si sufletul in aceste timpuri atipice (64%).
  • Majoritatea sunt mai constienti de gustarile pe care le consuma acasa, spunand ca sunt mai atenti la ce mananca acum (57%) si ca au mai mult control asupra portiilor pentru ca iau gustarile acasa mai des (66%).

4. Modul in care consumatorii cumpara gustari se schimba rapid

Achizitia virtuala de gustari a atins un punct critic, aproape jumatate dintre respondenti cumparand online.

  • Jumatate dintre adulti la nivel global spun ca au inceput sa cumpere gustari online mai des decat o faceau in magazin sau offline (47%), 7 din 10 intentionand sa cumpere in continuare online dupa ce pandemia va fi luat sfarsit (69%).
  • Majoritatea spun ca pandemia le-a deschis ochii asupra mult mai multor modalitati de a obtine gustari fata de ceea ce stiau ca exista inainte (57%), inclusiv 3 din 10 care au descoperit idei de gustari pe retelele de socializare (28%).

“Rezultatele raportului State of Snacking nu evidentiaza doar valoarea pe care gustarile o aduc familiilor si persoanelor, dar ne ajuta sa intelegem mai bine nevoile in continua evolutie ale consumatorilor nostri din intreaga lume, astfel incat sa ne putem adapta in continuare si sa le oferim gustarile pe care si le doresc, unde, cand si cum si le doresc,” a declarat Van de Put.

Despre metodologia de cercetare

Studiul a fost realizat online de The Harris Poll in numele Mondelez International in perioada 6-20 octombrie 2020, in randul a 6.292 de adulti la nivel global cu varsta de peste 18 ani. Cercetarea a inclus 12 piete, inclusiv: Statele Unite (n=506), Canada (n=503), Mexic (n=540), Brazilia (n=530), Franta (n=519), Germania (n=520), Marea Britanie (n=500), Rusia (n=504), China (n=550), India (n=555), Indonezia (n=555) si Australia (n=510). Alte grupuri cheie analizate includ: Gen Z / Centennial 18-23 ani (n=945), Millennials 24-39 ani (n=2222), Gen X 40- 55 ani (n=1646), Boomers 56-74 ani (n=1348) si Silent Generation peste 75 de ani (n=130). Datele din 2019 fac referire la un studiu similar realizat in perioada 16-24 septembrie 2019, in randul a 6.068 adulti la nivel global.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare