Dieta si nutritie

# prebiotice #probiotice #diferente #beneficii

Prebiotice versus probiotice – care este diferenta

Desi numele lor este aproape identic, exista o mare diferenta intre prebiotice si probiotice, ele avand efecte si functionalitati diferite pentru corpul nostru. Pentru o sanatate optima, asigura-te ca intelegi in ce consta aceasta diferenta si adu modificari in stilul tau de viata pentru a beneficia de ele la maximum.

Diferenta dintre prebiotice si probiotice

Prebioticele sunt alimente sau substante care hranesc bacteriile benefice din intestine. Pe de alta parte, probioticele sunt bacterii si drojdie care sustin capacitatea organismului de a absorbi si digera nutrientii. De asemenea, probioticele ajuta la construirea unui sistem imunitar sanatos, dezvoltand capacitatea de a combate infectiile. Prebioticele sunt un tip de fibre care incurajeaza sustenabilitatea bacteriilor sanatoase, si, impreuna cu probioticele, amelioreaza sanatatea tractului intestinal. Unul dintre secretele unei digestii corecte este echilibrarea bacteriilor bune si rele in intestine, iar acest lucru se poate realiza prin consumul de alimente bogate in probiotice si fibre prebiotice.

PROBIOTICE

Importanta probioticelor

Probioticele intaresc sistemul imunitar si reduc inflamatiile cronice care sunt asociate cu boli grave cum ar fi diabetul, bolile de inima sau cancerul. De asemenea, aceste bacterii pot imbunatati digestia si aspectul pielii, ajutand la mentinerea unei greutati corporale normale.

Unde putem gasi probiotice

Alimentele bogate in probiotice sunt cele fermentate sau cultivate, cum ar fi kefirul, usturoiul, natto, tempeh, miso, kvass, kombucha sau iaurtul obtinut din cultura vie. Daca nu esti sigur, verifica eticheta produsului si cauta cuvintele Lactobacillus si Bifidobacterium, acestea fiind cele mai comune tipuri de bacterii probiotice.

PREBIOTICE

Cum iti poti hrani bacteriile intestinale cu prebotice

Cand vrei sa gasesti prebiotice, cauta printre fibre. Alimentele bogate in fibre actioneaza ca hrana pentru microflora intestinala, ajutand la imbunatatirea echilibrului acestor microorganisme. Pentru a beneficia de aceste avantaje, consuma alimente cum ar fi cerealele integrale, verdeata, ceapa, usturoi, soia, bananele si anghinare. Ceapa, nu numai ca ajuta la echilibrarea florei instestinale, dar daca este rosie este si un puternic luptator impotriva cancerului.

Unde poti gasi prebiotice

Un alt mod de a privi prebioticele versus probiotice, il constituie faptul ca bacteriile sanatoase din intestinul tau (acelea pe care le obtii din alimentele probiotice) se hranesc cu fibre prebiotice din alte alimente. Consuma deci alimente bogate in fibre, cum ar fi ceapa, usturoiul, ovazul, bananele, taratele, merele si graul pentru prebiotice si alimente fermentate care contin Lactobacillus si Bifidobacterium pentru probiotice. Atentie insa - prea multe prebiotice pot provoca balonare si flatulenta.

Cum sa beneficiezi din plin de probiotice si prebiotice

Pe cat posibil, evita alimentele si stilul de viata care iti pot ucide bacteriile intestinale bune, acestea putand fi utilizarea excesului de antibiotice sau ale medicamente, dulciurile, stresul, lipsa somnului, fumatul si consumul de alcool. Comitetul Medicilor sustine aceste aspecte, atentionand populatia ca un consum excesiv de antibiotice poate ucide bacteriile sanatoase punand sistemul imunitar in pericol, si ca somnul poate afecta pozitiv flora intestinala.

Adopta deci o alimentatie din care sa nu iti lipseasca fibrele dar nici Lactobacillus si Bifidobacterium, redu consumul de antibiotice si medicamente, lasa-te de fumat si consuma cat mai putine dulciuri si produse cu zahar si gaseste metode de relaxare, pentru a scapa de stres si a beneficia de un somn bun.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.