Dieta si nutritie

#sanatate #peste #alimentatie #beneficii consum peste

Pestele, excelent pentru sanatate. Iata 3 motive pentru a-l introduce in alimentatia ta!

Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul ca pestele este o sursa extraordinara de acizi grasi sanatosi, polinesaturati, cu o bogatie de beneficii asupra organismului uman si a functionarii sale optime. Recent, s-a descoperit ca pestele este cea mai buna sursa de acizi grasi omega-3 care se transforma in acizii esentiali eicosapentaenoic (EPA) si docosahexaenoic (DHA) pe care organismul uman nu ii poate produce.

Un studiu publicat in primul numar din acest an al revistei de specialitate Academy of Nutrition and Dietetics dezvaluie faptul ca grasimea alimentara necesara unui adult sanatos ar trebui sa ii furnizeze acestuia 20-35% energie. Iar cea mai buna sursa raman acizii polinesaturati, in detrimentul celor saturati si trans.

Cand vine vorba despre aportul de acizi grasi omega-3, pestele ramane cea mai buna optiune, intrucat se transforma in cea mai mare masura - prin comparatie cu alte surse, precum semintele de in si nucile - in acizi eicosapentaenoic si docosahexaenoic care pot fi folositi de organismul uman.

Si totusi, care sunt cele mai importante motive care te-ar putea determina sa introduci chiar de astazi pestele in meniul tau zilnic? Iata trei dintre ele:

1. Iti protejeaza vederea

Un studiu publicat in luna decembrie a anului trecut, realizat la scara larga in Franta, a descoperit o legatura stransa intre alimentatia bogata in acizi grasi omega-3 si riscul redus de aparitie a degenerescentei maculare, declansate odata cu inaintarea in varsta. Descoperirea este cu atat mai pretioasa, cu cat degenerescenta maculara reprezinta principala cauza a orbirii in randul populatiei varstnice.

2. Reduce riscul atacurilor de cord

Un numar semnificativ de decese la nivel mondial este provocat anual de bolile cardiovasculare si de manifestarile lor violente, atacurile de cord. Insa consumul regulat de peste ar putea reduce considerabil incidenta acestora, sustin cercetatorii de la Harvard School of Public Health.

Oamenii de stiinta au decoperit ca un consum de peste gras (somon, macrou, pastrav etc.) de 1-2 ori pe saptamana - care totalizeaza un aport de circa 2 grame de acizi grasi omega-3 - reduce riscul de deces in urma unui atac de cord cu 36% si din cauza oricaror altor boli, cu 17%.

Aceiasi cercetatori afirma ca pana si pestele contaminat cu mercur, dioxine etc. contribuie la reducerea riscului atacurilor de cord cu 15%.

3. Injumatateste riscul dezvoltarii artritei reumatoide

Artrita reumatoida este una dintre cele mai comune forme de artrita, caracterizata prin inflamarea cronica, adesea dureroasa, a articulatiilor. Insa, conform unui studiu efectuat in cadrul Institutului Karolinska din Suedia, o singura portie de peste gras pe zi - sau 4 portii de peste slab - poate injumatati riscul dezvoltarii acestei boli autoimune in cazul femeilor.

Cercetatorii au constatat ca, dintre cele 32.000 de femei studiate, cele care au consumat 210 mg de acizi grasi omega-3 pe zi erau cu 52% mai putin predispuse sa dezvolte artrita reumatoida.

Alte motive importante pentru a introduce pestele in meniul saptamanal includ: imbunatatirea functiei congnitive, sporirea longevitatii, reducerea riscului de dezvoltare a astmului la copii, protejarea pielii si ameliorarea calitatii spermei.

Sursa foto: sheknows.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.