Dieta si nutritie

#nutritionisti #dieta #alimentatie sanatoasa

Opt alimente sanatoase din dieta expertilor in nutritie

 

Toate ne dorim sa reusim sa avem o dieta sanatoasa, care sa ne ajute sa fim in forma si sa avem o silueta de invidiat. Ne informam din stanga si din dreapta despre ce ar trebui sa mai mancam pentru a scapa de "colacei", de "aripioare", de gusa. Mergem la nutritionisti si incercam tot felul de diete, in timp ce ne rugam ca, daca reusim sa dam jos cateva kilograme, sa nu le punem la loc rapid si, mai ales, sa nu le inmultim.

Teoria despre o dieta sanatoasa este inepuizabila, insa cu practica stam mai greu. Iata, deci, opt alimente pe care expertii in nutritie le folosesc pe post de gustari si care pot fi extrem de benefice pentru oricine:

Untul de migdale iti da un boost de energie dupa sport sau dupa o zi epuizanta si, desi poate sa para o bomba calorica, are extrem de multe beneficii (evident, in cantitati rezonabile). Migdalele sunt un bun aliat in fata riscului de boli cardiovasculare.

Strugurii congelati sunt un bun inlocuitor pentru inghetata atunci cand te "loveste" pofta aceea nebuna (de obicei la ore nepotrivite).

Sardinele sunt bogate in acizi grasi omega-3 si sanatate curata pentru inima.

Iaurtul grecesc poate fi mancat simplu sau combinat cu fructe de padure, miere, migdale. Avantajul acestui iaurt este ca e mai bogat in proteine si are un continut mai mic de zaharuri decat iaurtul normal.

Parmezanul este mai bogat in calciu decat alte branzeturi si poate fi presarat peste paste, salate si chiar in supe.

Merele sunt banale, insa nu ar trebui sa lipseasca din lista zilnica de gustari, spune Michael Kaplan, medic osteopat din New York. Sunt bogate in fibre si antioxidanti si previn cancerul de colon si de ficat.

Cerealele integrale ajuta la scaderea colesterolului.

Ouale fierte au capatat o reputatie proasta, insa sunt sanatate curata. Ouale sunt bogate in nutrienti benefici pentru ochi, creier si par; potrivit unui studiu, ele ajuta la prevenirea formarii de cheaguri de sange si, prin urmare, scad riscul de atac cerebral sau de cord.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.