Dieta si nutritie

#intermittent fasting #fasting #nutritionisti #slabit #dieta

Intermittent fasting? Ce spun nutritionistii despre aceasta metoda de slabire

Intermittent fasting este un concept relativ nou si destul de simplu, despre slabire: mananci tot ce vrei, dar doar in timpul unei perioade specifice de timp. Exista trei tipuri de intermittent fasting.

Unul se refera la intervalul de ore din timpul unei zile, mai exact metoda 16:8, ceea ce inseamna ca nu mananci nimic 16 ore si mananci doar in intervalul de 8 ore ramase.

Al doilea este alternarea perioadelor in care mananci normal cu cele in care iti controlezi portiile si numarul de calorii.

Un al treilea tip de fasting este cel modificat, numit si dieta 5:2, care iti permite sa mananci 25% din caloriile de care ai nevoie in doua zile pe saptamana si sa mananci fara restrictii in celelalte cinci zile.

Intermittent fasting – pro sau contra?

Inca nu exista o parere unanima din partea nutritionistilor cu privire la aceasta metoda de slabire prin intermittent fasting. Altenarea zilelor de “post” cu cele in care s-a mancat normal nu a dus la scadere in greutate sau la mentinerea greutatii pe o perioada mai lunga, astfel ca rezultatele nu sunt mai vizibile decat in cazul celor care au redus consumul de calorii. Mai mult, se pare ca intermittent fasting este acel tip de dieta care duce la cresterea colesterolului rau.

Intermittent fasting poate duce la aparitia unor probleme de sanatate, mai ales daca obiectivul tau este sa slabesti. Aceasta metoda de slabire poate provoca greturi, deshidratare si chiar acumularea de kilograme. Nu s-au facut inca studii cu privire la modul in care intermittent fasting afecteaza sau nu metabolismul, pe termen lung.

Totusi, daca intermittent fasting functioneaza in cazul tau, atunci nu ai de ce sa renunti la acest stil de alimentatie. Insa, daca iti da stari de anxietate, depresie sau te face sa te izolezi in anumite privinte, este posibil sa nu fie cel mai bun plan de nutritie pentru tine. Este important sa mancam alimente care contin nutrienti, sunt sanatoase si care ne hranesc cu adevarat, pentru ca in felul acesta functionam bine atat fizic, mental cat si emotional.

Intermittent fasting nu este recomandat persoanelor care s-au confruntat cu tulburari alimentare, femeilor insarcinate, celor care alapteaza, celor dependeti de insulina, persoanelor care iau medicamente hipoglicemice orale sau medicamente care metabolizeaza alimentele. Inainte sa incepi o astfel de dieta, cel mai bine este sa discuti cu doctorul tau despre aceasta.

Beneficiile intermittent fasting

Intermittent fasting are anumite beneficii, care te-ar putea convinge sa incerci un astfel de regim pentru a da jos cateva kilograme.

Mananci doar atunci cand iti este foame. Chiar daca de-a lungul timpului ai dezvoltat obiceiuri alimentare nu tocmai sanatoase (snacks-urile dintre mese, mancatul la ore tarziu), in timpul acestei diete exista restrictiile de care trebuie sa tii cont si chiar daca ai simti nevoia sa mananci, de exemplu, popcorn cat timp te uiti la un film, nu o vei face pentru ca esti in intervalul de timp in care nu ai voie sa mananci.

Obiceuri de somn mai sanatoase. Odata ce mesele tarzii dispar, vei observa ca incepi sa mergi la culcare mult mai devreme, o conditie esentiala in orice cura de slabire.

Alegeri alimentare mai sanatoase. Pentru ca stii ca ai voie sa mananci doar intr-un anumit interval de timp, vei cauta sa mananci ceva ce iti face placere si este in acelasi timp sanatos.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.