Dieta si nutritie

#mancare #alimentatie #dieta #mic dejun

Importanta unui mic dejun sanatos

Micul dejun este masa cea mai importanta a zilei! Auzi frecvent aceasta replica, insa nu stii care este explicatia? Un mic dejun sanatos este esential pentru a avea energie dupa o noapte de somn, in care organismul tau a fost supus unor intense procese biologice.

Micul dejun, cheia succesului

Dupa o noapte de somn, organismul a ramas fara aport energetic, de aproape 10 ore. Deci, este indispensabil sa-i reincarci bateriile pentru a avea vitalitate pentru intreaga zi. Un mic dejun ideal ar trebui sa-ti reincarce 25% din aporturile energetice necesare in fiecare zi, altfel spus ai nevoie de aproximativ 500 kcal.

Foarte important este ca micul dejun sa fie complet, echilibrat si bine dozat in ceea ce priveste substantele nutritive. Daca nu-ti iei micul dejun, corpul memoreaza lipsa mancarii si invata sa stocheze ulterior mai multe grasimi. Este un fapt medical dovedit: corpul iubeste regularitatea. Pancreasul (care produce insulina) apreciaza aporturile regulate. Nutritionistii ii sfatuiesc in special pe diabetici si persoanele care urmeaza un regim sa nu neglijeze niciodata masa de dimineata.

Avantajele unui mic dejun

Alimentatia de dimineata iti va conferi energie sa incepi ziua in forta. Decat sa alegi o simpla cafea care sa te ajute sa te trezesti, mai bine mananci ceva, deoarece caloriile au rolul de carburant si te ajuta sa te mentii concentrat pentru mai mult timp;

Un mic dejun complet te va ajuta sa eviti ciugulitul intre mese (de obicei pe la ora 11) si nu vei mai fi tentat/a sa consumi dulciuri sau alte alimente pline de calorii, pe care obisnuiesti sa le rontai in general (biscuiti, napolitane etc);

Daca vei lua micul dejun, nu vei mai manca foarte multa paine la pranz;

Un mic dejun complet te va ajuta sa-ti completezi necesarul de glucide , vitamine, calciu care serveste la activarea functiilor organismului, in special ale creierului.

Ce trebuie sa contina un mic dejun echilibrat

Un mic dejun echilibrat nutritional ar trebui sa contina patru elemente:

  • O bautura (cafea, ceai, suc de fructe , lapte) pentru hidratare;
  • Un produs lactat (un iaurt, un pahar cu lapte, o felie de branza etc) pentru proteine si calciu;
  • Paine integrala sau cereale pentru glucide si vitaminele B;
  • Un fruct pentru vitamine si fibre esentiale.

De asemenea, pentru a-i conferi savoare micului dejun, poti adauga putin unt (margarina) si doua lingurite de dulceata sau miere.

Important! Daca urmezi un regim medical sau ai decis ca vrei sa pierzi cateva kilograme, nu trebuie sa neglijezi micul dejun. Insa, este recomandat sa-ti alegi alimentele cu multa grija.

De exemplu, la cafeaua sau ceaiul pe care obisnuiesti sa-l bei nu adauga deloc zahar, opteaza pentru un suc natural de fructe (preferabil un mar), un iaurt sau branza alba degresata.

In ceea ce priveste cerealele, poti opta pentru biscuiti sau paine din cereale integrala ( secara ), eventual cu foarte putin unt, cu cat mai putine grasimi.

Micul dejun, esential pentru copii

In cazul copiilor, micul dejun este o masa obligatorie. Acesta mareste puterea de concentrare si procesul de memorare. De aceea, copiii trebuie sa ia micul dejun inainte de a merge la scoala.

Pentru a-i diversifica alimentatia poti opta fie pentru o cana mare de ciocolata calda , fie pentru un bol cu cereale si lapte sau un suc de fructe (portocale si ananas) sau pentru un compot (mar-banane, mar-zmeura, mar-para etc). Nu uita de branza care are un continut important de calciu.

Obligatoriu trebuie sa-i pui in rucsacul de scoala o sticla cu apa, pentru ca este foarte important sa se hidrateze pe parcursul zilei.

Sfaturi utile:
 

  • Daca nu poti lua micul dejun, din diverse motive, nu trebuie sa te fortezi sa mananci. Cel mai bine este sa te obisnuiesti sa mananci alimente foarte usoare. Opteaza de exemplu pentru o cafea, un ceai, o ciocolata calda sau un iaurt.
  • De asemenea, o varianta excelenta ar fi un baton cu cereale cu un fruct (mar, banana, portocala), aceasta putand completa o masa usoara.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare