Dieta si nutritie

#halva #dieta #alimentatie #nutritionist

Halvaua, desertul preferat al romanilor in timpul postului! Putini stiu insa ce se intampla in corpul lor cand o consuma

Halvaua este alimentul preferat al romanilor in perioadele de post. Este dulce, satioasa si numai buna de consumat ca gustare intre mese sau ca desert, dupa masa.

 

Putini stiu insa ce efecte are halvaua asura organismului si cum afecteaza oamenii.

Ce spun nutritionistii despre halva

In comert se gasesc o multime de sortimente de halva. De la halva simpla, la halva cu adaos de vanilie, cacao, arahide sau fistic, toate iti fac cu ochiul si te indeamna sa le cumperi. Cu toate acestea, la o simpla privire pe ambalaj, oricine poate observa ca halvaua are un continut ridicat de calorii. 

Despre halva nutritionistii spun ca poate sa fie inger si demon pentru sanatate. Totul depinde de cantitatea consumata, de combinatiile facute si de provenienta acesteia. 

“Este bine de stiut ca halvaua este un produs importat din Orient, mai exact din Istanbul. Este obtinuta, in principal, din seminte - din miezul-prajit de floarea soarelui - zahar, glucoza si vanilina. Se recomanda a se consuma maxim 25-30 grame pe zi, deoarece dezavantajele sunt destule: 100 de grame de halva contine 12-14 grame proteine; 42-47 grame glucide si 35-39 grame lipide. Si, cel mai grav, aproape 600 de kilocalorii la suta de grame. Aceste calorii pot fi arse alergand minim 8 kilometri intr-o zi. Asta pentru a intelege mai bine pericolele la care ne expunem. De altfel, halvaua poate capata valoare terapeutica prin adaugarea de seminte de susan, de exemplu. Aceat produs devine un element tonic pentru sezonul rece, deoarece semintele de susan contin substante active (fibre, proteine), minerale (zinc fier, fosfor, calciu, potasiu) acizi grasi nesaturati (acid oleic), lecitina, acizi polinesaturati (omega 6)”, afirma medicul nutritionist Dan Merisca, din Arad, citat de Adevarul.

Specialistul mai sustine ca halvaua are, pe de alta parte, si beneficii pentru sanatate:

“Consumata rational, are efecte depurative, antioxidante, tonice si remineralizante. De altfel, un alt atuu il are si in tulburarile de memorie, prin continutul crescut de lecitina. Pana la urma, foarte importanta e provenienta produsului si continutul in seminte de susan, dar recomandarea de baza este si ramane consumul limitat de halva zilnic. Excesul se poate transforma intr-o veritabila bomba calorica. Daca mananci halva goala pana la 30 grame pe zi, nu se depune, dar in combinatie cu painea, tot se depune”, mai precizeaza Dan Merisca.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare