Dieta si nutritie

#grasimi #colesterol #sport #alimentatie

Cum reduci grasimile din corp

Supraponderabilitatea si obezitatea sunt consecinta exagerata, chiar patologica, a capacitatii organismului de a acumula grasimi. Pentru a combate acumularea tesuturilor adipoase este important sa intelegi mecanismul care controleaza depunerea acestora si mai apoi cum se pot consuma rezervele de grasimi din corp.

 

Acumularea grasimilor din corp

 

Acumularea excesiva a grasimilor in corp provine cel mai adesea dintr-un exces de acizi grasi sau zahar din alimentatie. Atunci cand sunt consumati in exces, acizii grasi care provin din digestia lipidelor sunt stocati in interiorul celulelor specializate (adipocite) sub forma de substante numite trigliceride .

Ansamblul celulelor formeaza tesuturile adipoase, denumite in general „grasimi” sau „masa grasa”, cel mai des intalnite sub piele sau in jurul organelor digestive.

Supraponderalitatea si obezitatea isi gasesc originea si in aportul excesiv de alcool. Excesul de bauturi alcoolizate duce la acumularea trigliceridelor in ficat, cu numeroase efecte toxice. In plus, alcoolul digerat imediat pentru a furniza energie diminueaza utilizarea zaharurilor si a acizilor grasi din celule si contribuie astfel la acumularea grasimilor in tesuturile adipoase.

O jumatate de sticla de vin (3 pahare) aduc atatea calorii cat trei lingurite de ulei. In conditiile in care aportul de alcool sare de 20-30 g pe zi (echivalentul in alcool a doua-trei pahare de vin rosu), organismul nu mai poate sa-l digere in totalitate ca sursa de energie imediata.

Alcoolul este astfel transformat in trigliceride care sunt stocate in ficat. Din acest motiv, persoanele care isi supravegheaza consumul de materii grase trebuie sa se gandeasca serios si la reducerea consumului de alcool.

 

Repartitia grasimilor din corp

 

Repartizarea tesuturilor adipoase in corp variaza in functie de diversi factori precum varsta, sexul, activitatea fizica sau predispozitia genetica. Barbatii au predispozitie in acumularea grasimilor la nivelul abdomenului. La femei in schimb, repartitia grasimilor se prezinta in doua variante: sub forma de „para” (grasimile se acumuleaza la nivelul bazinului si coapselor) si sub forma de „mar” (grasimile se depun la nivelul sanilor, al abdomenului si al mainilor).

Femeile se confrunta de asemenea cu celulita, o dezvoltare excesiva a tesuturilor adipoase in anumite zone de pe corp. Celulita nu este o afectiune, insa constituie o adevarata problema estetica.

 

Metode de prevenire a acumularii grasimilor

 

  • Ai grija la alimentatie

Cea mai importanta masura pentru a preveni acumularea grasimilor este atentia acordata alimentatiei. In primul rand trebuie reduse portiile alimentare. Pentru a evita carentele alimentare, poti lua un supliment vitaminic in fiecare zi, de preferat dimineata.

O alimentatie echilibrata de calitate ofera un loc important pestelui. A fost dovedit faptul ca un consum regulat de peste poate diminua colesterolul rau, furnizand in schimb colesterol bun . Totusi, nu trebuie sa elimini total carnea din alimentatie deoarece ofera elemente indispensabile pentru organism, ci doar sa renunti la produsele bogate in grasimi: sunca, carnea impanata, mezeluri etc.

  • Nu uita de sport

Miscarea fizica iti permite sa-ti pastrezi organismul tonic, dar mai ales sa limitezi acumularea de grasimi. Sedinta de tonifiere a musculaturii necesita un efort foarte mare, restul din timp se recomanda efectuarii exercitiilor de destindere, respiratie si suplete. Durata sedintei de sport ar trebui sa dureze minimum 45 de minute.

De asemenea, activitatea fizica stimuleaza metabolismul . Dupa efectuarea exercitiilor fizice, metabolismul fiind stimulat vei consuma mai multe calorii chiar si dupa ce ai luat masa.

Unei cantitati de 1000 g de grasime ii corespund 8000 de calorii. Consumand in fiecare zi 260 pana la 500 de calorii cu ajutorul sportului, poti pierde in 7 zile aproape 420 g de masa grasa, chiar fara a urma o dieta de slabire .
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare