Dieta si nutritie

#fructe #fructe oleaginoase #nuci #alune #migdale #caju #iarna

Fructe necesare in sezonul rece

Fructele oleaginoase precum nucile, migdalele, alunele sau semintele reprezinta una dintre cele mai importante surse de proteine. Aceste fructe sunt foarte importante pentru sanatata organismului, in special pentru functioneaza normala a inimii. Fructele oleaginoase au numeroase beneficii pentru sanatate si este indicat sa fie introduse intr-o dieta sanatoasa si echilibrata.

Nucile, migdalele, alunele si in special toate fructele oleaginoase sunt sunt bogate in fibre, nutrienti si antioxidanti precum vitamina E si selenium. Au o cantitate mare de grasimi, in special grasimi Omega 3, care lupta cu colesterolul rau.

 

Este indicat ca in fiecare zi sa introduci in dieta ta o portie de fructe oleaginoase in stare naturala. Evita fructele oleaginoase care sunt prajite si sarate. Chiar daca au un continut caloric ridicat, nucile contin vitamina A, E, acid folic, magneziu, seleniu, cupru, zinc si fosfor.

Fructele oleaginoase sunt insa foarte bogate in calorii. 30 de grame de nuci contin 160 - 200 de calorii. Astfel, 30 de alune contin 170 de calorii, 25 de migdale 160 de calorii, 10 nuci 180 de calorii. Este indicat sa consumi in jur de 30 - 40 de grame de fructe oleaginoase pe zi, in stare proaspata. Dupa fiecare portie de fructe oleaginoase este recomandat sa bei si un pahar cu apa. Evita fructele prajite, sarate sau caramelizate.
 

Care sunt fructele oleaginoase
 

Alunele sunt o sursa importanta de proteine, potasiu si complexul de vitamine B. Vitaminele din alune sunt benefic pentru ten, par si muschi. Potasiul din alune regleaza nivelul de apa din organism si ajuta la metabolizarea corecta a alimentelor. Acizi grasi din alune ajuta la curatarea areterelor de sange, reducand colesterolul si afectiunile cardiace.

Migdalele sunt bogate in proteine, fibre si calciu. Sunt indicate persoanelor care sunt alegice la produsele lactate. Migdalele contin si antioxidanti, seleniu si vitamina E. Calciul din migdale ajuta la sanatatea oaselor si a dintilor si previne cancerul de colon si prostata. Antioxidantii lupta impotriva distrugerii celulare, prevenind astfel cancerul. Migdalele sunt benefice si pentru sanatatea inimii si scade nivelul colesterolului.

Caju este un fruct oleaginos bogat in vitamine si minerale precum magneziu, cupru, fosfor si fier. Cuprul din caju ajuta la prevenirea si tratarea infectiilor. Magneziul este util in formarea proteinelor si este o sursa de energie. Fosforul si calciul mentin sanatatea oaselor si a dintilor. Fierul din caju ajuta la mentinerea sanatatii celulelor rosii, a parului, tenului sau unghiilor.

Fisticul contine fibre, magneziu, cupru, fosfor si complexul de vitamine B. Nu contine colesterol si previne atacurile de cord. Cuprul, magneziul si vitaminele B intaresc sistemul imunitar.

Nucile contina acizi omega 3 si acizi grasi monosaturati, benefici pentru organism. Acizii pe care nucile ii contin reprezinta un antidot puternic impotriva afectiunilor cardice. Acizii grasi previn artrita si depresia.

Alunele de padure, castanele sau semintele de pin sunt alte fructe oleaginoase bogate in vitamine si minerale benefice organismului uman.  
 

Iata de ce fructele oleaginoase sunt benefice pentru sanatate:
 

Reduc riscul afectiunilor cardiace. Grasimile are se gasesc in fructele oleaginoase sunt de fapt acizi grasi nesaturati care reduc riscul aparitiei bolilor cardiace. Acizii omega 3 din aceste fructe scad nivelul trigliceridelor din sange. De asemenea, fructele oleaginoase reduc nivelul colesterolului rau. Introdu in dieta ta 150 - 200 grame de fructe oleaginoase pe saptamana si vei avea o inima sanatoasa .

Sunt o sursa importanta de proteine. Fructele oleaginoase au un continut ridicat de proteine. Aceste fructe sunt de baza in alimentatia vegetarienilor, care isi procura astfel cantitatea zilnica necesara de proteine. Fructele oleaginoase contin si numerosi aminoacizi benefici pentru organism. Aminoacidul L-Arginin, care se gaseste in fructele oleaginoase, ajuta la relaxarea vaselor de sange.

Ajuta la reglarea tensiunii arteriale. Fructele oleaginoase contin L-Arginine care ajuta la producerea de acid nitric. Acest acid ajuta la relaxarea arterelor. Se reduce astfel riscul aparitiei cheagurilor de sange.

Ajuta la intarirea oaselor.
Cele mai multe fructe oleaginoase contin cantitati importante de potasiu, calciu si fosfor. Aceste minerale sunt esentiale pentru intarirea oaselor. Alunele contin si lysine, necesar pentru absorbtia calciului in oase. De altfel, o cana de nuci este echivalenta cu una de lapte.

Sunt bogate in fibre.
Nucile sunt o sursa importanta de fibre, care ajuta la functionarea corecta a sistemului digestiv. Fibrele joaca un rol semnificativ si in prevenirea diabetului. 25 de grame de alune asigura 10% din aportul zilnic de fibre.

Scad glicemia. Fructele oleaginoase au un indice glicemic mic. Astfel, zaharul este elberat treptat in sange. Acest lucru protejeaza organele vitale ale corpului uman si reduce riscul de diabet. 

Contin antioxidanti. Fructele oleaginoase sunt bogate in antioxidanti. Acestia ajuta la reducerea oxidarii grasimilor din vasele de sange. Antioxidantii lupta si cu radicalii liberi, care sunt principala sursa a imbatranirii premature.

Sunt bogate in potasiu. Potasiul este n mineral esential pentru sanatatea sistemului nervos. Este benefic pentru majoritatea muschilor din organism, inclusiv pentru inima. Ajuta la reglarea batailor inimii si circulatiei sangelui.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.