Dieta si nutritie

#cum sa slabesti #dieta #mananca sanatos #ce sa comanzi

Esti invitata la masa? 7 sfaturi ca sa mananci sanatos!

Cat de atenti suntem cand ne alegem gustarile? O masa usoara, menita sa aduca putin rasfat, in special in zilele libere ramane,cu siguranta, dorita de noi toti. Va prezentam 7 idei pe baza carora va puteti ghida cand mergeti la restaurant sau chiar si cand preparati macarea acasa:

Alegeti cu atentie!

Cand vorbim despre bauturi este greu sa ne imaginem ce prefera fiecare. Cu totii iubim sa ne rasfatam gusturile cu cele mai reusite combinatii, dar in acelasi timp suntem dornici sa incercam ceva nou. Specialistii in nutritie ne atrag atentia asupra bauturilor, trebuie sa fim foarte atenti la numarul de calorii. De asemenea, calitatea bauturilor, in special a celor cu alcool, in cazul in care optam pentru un cocktail cu alcool, poate fi indoielnica. Ziua noastra se poate termina cu dureri de cap. Un piure de fructe preparat in casa ar putea fi solutia perfecta si ieftina pentru orice zi.

NU stati departe de preparatele preferate

Chiar daca ati iesit din casa cu gandul la clatitele preferate ornate cu diverse siropuri sau la prajiturele cu frisca,incercati o combinatie mai sanatoasa. Inlocuirea unor ingrediente va ajuta la rezolvarea a doua dileme in acelasi timp. Sa manancam ceva dulce, cu asa de multe calorii sau sa alegem o salata de fructe? Puteti cere in locul siropului pentru clatite, cateva fructe proaspete si masa nu va mai fi asa "rea" pentru silueta.

Fa-ti singur omleta

Iti poti imagina ca esti in bucataria de acasa si te poti juca cu ingredientele. Specialistii in nutritie ne atrag atentia asupra beneficiilor pe care ni le aduc proteinele din oua, dar ne reamintesc sa nu exageram. Consumul in cantitati mari poate dauna, de aceea putem cere sa ni se aduca o omleta dintr-un ou intreg si doua albusuri. Albusurile au cele mai multe vitamine si le putem combina cu ciuperci, ardei sau rosii, dupa preferinte.

Evitati ingredientele nesanatoase

Oricat de indicat ar fi consumul de oua, este extrem de important modul in care sunt preparate. Folosirea excesiva a uleiului va duce la prepararea unei bombe calorice, ce va fi cu greu acceptata de organism. Cum la restaurant, e mai greu sa cerem lamuriri cu privire la modul in care au fost preparate deliciile noastre preferate, putem incerca sa le facem acasa.

Prea multe calorii?

Cartofi prafiti, cartofi la cuptor sau cate alte preparate se mai pot face din cartofi. Dar stim sa alegem garnitura potrivita? Cum bine stim, este gresit sa consumam cartofi si paine la aceeasi masa, de aceea putem incerca felii de rosii sau o salata in loc de paine. Nutritionista Jessica Fishman Levinson atrage atentia asupra riscului de a consuma o cantitate asa de mare de carbohidrati. Multe restaurant servesc in aceasta perioada legume de sezon preparate in diferite feluri.

Mai putin zahar

In ciuda faptului ca unele preparate au in compozitie alimente sanatoase, cum ar fi cerealele,e necesar sa fim atenti la cantitatea de zahar pe care o contin. O combinatie cu unt, zahar si ulei devine nesanatoasa, de aceea putem cere sa ni se puna mai putin zahar sau sa fie inlocuit cu zaharul brun. Fulgii de ovaz sunt o alegere ideala, dar atentie sporita la numarul linguritelor de zahar.

Incearca un altfel de buger

In cazul in care pentru gustare preferati un burger, sunt cateva modalitati prin care ii puteti reduce numarul de calorii. Primul pas ar fi sa adaugati legume in partea de sus, rosiile si ceapa ar fi potrivite. Inlocuiti branza cu felii de avocado sau piure si daca nu adaugati bacon, nu va fi o problema. O frunza de salata inlocuieste foarte bine cartofii prajiti. Daca nu doriti sa va faceti singuri burgerul, puteti alege unul vegetarian sau unul cu somon, astfel reduceti grasimile si colesterolul.

Astfel, va puteti bucura de gustare, acasa sau in oras, intr-un mod practic si sanatos. Nu trebuie sa va transformati in vegetarieni, dar puteti incerca cateva metode simple si sigure.

 

 

,

 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.