Dieta si nutritie

#dieta de slabit #cura de slabire #dieta

Dieta de slabit japoneza

Oamenii japonezi sunt recunoscuti pentru longevitatea lor, dar si pentru silueta de invidiat, lucruri care se datoreaza in primul rand alimentatiei pe care o abordeaza. Femeile din Japonia au cea mai scazuta rata a obezitatii din intreaga lume: doar 2.9%.


Dietei Japoneze i-a fost dedicata o carte care sa le invete pe cititoare cum sa isi schimbe stilul de viata si despre un nou mod de a privi mancarea.


Principiul de baza


In aceasta dieta se pune accentul pe produse alimentare de sezon, cat mai proaspete. Persoanele care tin dieta sunt sfatuite sa puna pret pe calitate si mai putin pe cantitate si, in acelasi timp, sa manance incet pentru a putea aprecia aromele alimentelor si pentru a atinge satisfactia cu o cantitate mai mica de mancare.


Un factor decisiv in aceasta dieta este acela ca nu trebuie sa mananci pana te simti plin, ci sa iti satisfaci doar 80% din aceasta necesitate. In plus este important sa prepari mancarea si sa o asezi in farfurie intr-un mod cat mai frumos si atragator pentru privire.


Lactatele si painea nu fac parte din regimul alimentar japonez. Cat despre carnea de vita si pui, acestea sunt considerate mai degraba condimente atunci cand sunt adaugate in mancare. De asemenea, desertul preferat in aceasta dieta consta in fructe proaspete, nicidecum dulciuri.


Micul dejun in Japonia este considerat una dintre cel mai importante mese ale zilei, motiv pentru care este si bogat. Acesta contine supa, orez, oua sau peste, legume, fructe si ceai verde .


Alimente recomandate:

 

  • Peste: somon sau macrou
  • Legume
  • Orez (de preferinta brun)
  • Soia
  • Taitei japonezi
  • Fructe (in special mandarine )
  • Ceai verde.


Dieta japoneza pentru o zi:


Micul dejun:  un bol cu orez brun, un ou fiert, ceai verde
Pranz:  200 grame de macrou, o portie de orez, ceai verde
Gustare: un mar
Cina:  o portie mica de piept de pui, orez brun, supa de legume
Gustare de seara:  o mandarina.


Aceste regim alimentar implica si o viata cat de cat activa, astfel ca este necesar sa mergi zilnic pe jos cel putin 15 minute, sa urci scarile si sa renunti la lift sau sa mergi pe bicicleta.


Avantaje


Dieta japoneza incurajeaza consumul de alimente proaspete si in special un mic dejun bogat in fiecare zi.  Dieta nu este drastica si nu are ca principiu slabirea rapida, ci treptata si sanatoasa. De asemenea, acest regim incurajeaza miscarea fizica si promite o viata mai lunga si mai sanatoasa.


Dezavantaje


Dieta este destul de restrictiva si necesita timp pentru prepararea mancarii. In plus, unele ingrediente sunt greu de gasit.


Totodata, dieta japoneza este destul de dificila pentru persoanele care sunt obisnuite sa manance carne si sa aiba mese mai variate. In plus, te obliga sa mananci orez la fiecare masa, lucru care poate  fi destul de neplacut sau chiar greu de realizat pentru anumite persoane.


Atentie: Inainte de a urma o dieta de slabit , este recomandat sa cereti sfatul medicului nutritionist !
 
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.