Dieta si nutritie

#muraturi #nutritie #dieta

De ce este bine sa mancam muraturi

Muraturile sunt preparate de iarna care nu lipsesc din camara de toamna a romanilor. Folosite ca garnitura pentru numeroase preparate, muraturile au un gust special. Muraturile pot fi insa consumate si ca gustare intre mese. Consumate inca de acum 2000 de ani, au constituit un rasfat pentru personalitati precum Aristotel sau Napoleon. Cleopatra si-a atribuit frumusetea pe baza consumului de muraturi , pe care le-a introdus in dieta sa zilnica.

Muraturile aduc numeroase beneficii organismului si sunt sanatoase pentru dieta. Pe piata exista numeroase retete de muraturi si, in functie de ingredientele folosite, fiecare aduce un aport important minerale si substante hranitoare.

Atat muraturile cu saramura , cat si cele cu otet sunt benefice pentru dieta. Au putine calorii si grasimi si un continut scazut de zahar. Muraturile au cantitati importante de fibre, care sunt necesare unei digestii sanatoase. Studiile au aratat ca muraturile lupta impotriva cancerului.

Legumele pe care le folosim pentru murat contin si antioxidanti, care lupta impotriva radicalilor liberi. Muraturile sunt si o sursa importanta de calciu, magneziu si fier. Recomandarea medicilor de a manca cinci portii de fructe si legume zilnic se aplica si in cazul muraturilor.

 

Condimentele, benefice organismului

 

Condimentele pe care le folosim pentru muraturi au si ele un rol important pentru sanatatea noastra. De exemplu, mararul si usturoiul, pe care le folosim in cantitati mari la prepararea muraturilor, ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism. Mararul contine flavonoide, care au un rol de vindecare al organismului. Semintele de mustar ajuta la digestie, iar praful de turmericul are proprietati medicinale care ajuta in lupta impotriva bolii Alzheimer.

 

Muraturi in saramura vs. muraturi in otet

 

Muraturile cu saramura sunt benefice in lupta impotriva microbilor intestinali. Cand legumele fermenteaza, in procesul de murare, se creeaza acidul lactic. Acest acid ajuta la diminuarea colesterolului, imbunatateste circulatia si reduce tensiunea arteriala. De asemenea, muraturile in saramura ajuta sistemul digestiv si aduc un aport de " bacterii bune " in intestine. Sunt benefice si pentru diabetici. Cei care consuma in mod frecvent muraturi au mai putine probleme cu pielea, cu astmul si cu anumite disfunctii ale sistemului imunitar.

Muraturile in otet aduc si ele cateva beneficii importante pentru organismul uman. Otetul ajuta sistemul imunitar si digestiv, calmeaza anumite dereglari digestive si distruge depozitele nocive de calciu din incheieturi. Pe langa aceste beneficii, muraturile in otet au si un gust foarte bun. Otetul este benefic si pentru cei care sufera de hipertensiune si ajuta la tratarea infectiilor urinare.

Muraturile in otet ajuta la remineralizarea oaselor si lupta impotriva infectiilor. Otetul este de asemenea antibactericid si antifungicid si ajuta la inhibarea dezvoltarii bacteriei E.coli.

In ultima vreme, gospodinele au inceput sa inlocuiasca otetul de vin cu cel de mere. Acesta aduce si mai multe beneficii organismului. Otetul de mere contine numeroase minerale, pectina si animoacizi care nu trebuie sa lipseasca niciunei diete sanatoase.

 

Atentie!

 

Chiar daca au numeroase beneficii, muraturile trebuie consumate cu prudenta. Cei care sufera de migrene puternice trebuie sa consume muraturi in cantitati mici sau chiar deloc.

De asemenea, din cauza continutului ridicat de sare, persoanele care sufera de hipertensiune arteriala ar trebui sa renunte la muraturi. Si cei care au probleme cardiace sau alte afectiuni asociate cu retentie de apa nu trebuie sa se atinga de muraturi. Consumul de muraturi este contraindicat si celor cu afectiuni renale, gastrice si hepatice.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare