Dieta si nutritie

#dieta mediteraneeana #dieta #alimentatie #nutritie

Cum sa urmezi dieta mediteraneeana. Meniu pentru o saptamana din care sa te inspiri

Dieta mediteraneeana nu este un plan de slabit este un stil de viata. Dieta este considerata a fi una dintre cele mai bune din toate timpurile. Pentru a urma dieta mediteraneeana nu trebuie nici sa renunti la mancarurile preferate, nici sa calculezi numarul de calorii sau sa te infometezi. Dieta se bazeaza pe consumul de proteine, cereale integrale, carne slaba, produse care sunt adevarate surse de antioxidanti si grasimi sanatoase benefice pentru sanatatea inimii. In cadrul dietei mediteraneene se consuma mult peste proaspat si fructe de mare, uleiul de masline este baza oricarui preparat, alaturi de legume proaspete, nuci si seminte.

Beneficiile acestui stil de viata au fost indelung cercetare si concluzia a fost aceea ca dieta mediteraneeana produce schimbari importante, aducand imbunatatiri semnificative asupra starii de sanatate a celor care sufereau de afectiuni ale inimii. S-a mai constatat de asemenea, ca aceasta dieta ajuta la imbunatatirea functiilor creierului, previne diabetul si imbatranirea, combate inflamatiile pe masura ce imbatranim, opreste producerea de chimicale in organism care se spune ca contribuie la declinul cognitiv.

Daca te tenteaza sa incerci sa iti schimbi stilul de viata si vrei sa incerci dieta mediteraneeana, insa nu stii exact de unde sa incepi, iata cateva idei de meniuri pentru o saptamana, alcatuite din preparate deliciose si sanatoase pe care le poti manca la micul dejun, pranz, cina si gustarea din timpul zilei.

Luni

Mic dejun: pancakes cu sirop de artar si capsune proaspete

Pranz: salata cu naut, ceapa, ardei, masline, mix de salata verde

Gustare: 2 linguri de humus cu o felie de paine integrala

Cina: frigarui de somon cu legume

Marti

Mic dejun: granola cu iaurt grecesc si zmeura proaspata

Pranz: salata cu conserva de ton

Gustare: humus cu legume proaspete (ardei, broccoli)

Cina: bagheta frantuzeasca cu mozzarela, rosie si busuioc

Miercuri

Mic dejun: fritatta cu branza de capra si ceapa verde

Pranz: sandwich cu ½ avocado si piept de curcan

Gustare: humus cu felii de cruditati si o bucata de branza

Cina: biban de mare cu rucola

Joi

Mic dejun: fulgi de ovaz cu lapte

Pranz: biban de mare cu rucola (din cel care a ramas din ziua precedenta)

Gustare: crema de iaurt grecesc, sirop de artar si vanilie servita cu legume crude

Cina: fritatta cu frunze de baby spanac

Vineri

Mic dejun: doua felii de paine prajita integrala cu unt de arahide

Pranz: lipie integrala umpluta cu sos de iaurt grecesc, castravete, usturoi si condimente

Gustare: naut copt

Cina: pui la cuptor cu orez brun

Sambata

Mic dejun: paine integrala cu avocado si 2 oua ochiuri

Pranz: pizza cu legume

Gustare: smoothie cu portocala, ananas si iaurt grecesc

Cina: creveti sau somon la gratar cu legume

Duminica

Mic dejun: bagheta integrala cu ricotta amestecata unt de arahide si miere

Pranz: oraz salbatic cu un ou ochi

Gustare: mix de nuci

Cina: creveti la gratar cu mix de salata verde

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.