Dieta si nutritie

#prevenire cancer #cancer

Cum sa te feresti de cancer! Obiceiurile recomandate de un nutritionist celebru

Numarul cazurilor noi de cazuri de cancer este in continua crestere! In anul 2035 se estimeaza ca 24 milioane de oameni vor fi afectati de cancer, un numar care depaseste cu mult populatia Romaniei! Iata ce putem face fiecare pentru a preveni aparitia cancerului!

O prima masura pentru a preveni cancerul recomandata de Lygia Alexandrescu, presedinte al Societatii Romane de Educatie Nutritionala, este sa optam pentru alimentele integrale, cat mai apropiate de felul in care le ofera natura, evitandu-se cat mai mult aportul de produse alimentare procesate si zahar, in special fructoza procesata.

Intr-o declaratie pentru Agerpres, nutritionistul Lygia Alexandrescu avertizeaza ca toate formele de zaharuri sunt periculoase pentru sanatate si consumul lor favorizeaza aparitia cancerului, fructoza fiind, in opinia sa, o glucida nociva care trebuie evitata cat de mult posibil.

"Trei ore inainte de culcare este perioada in care nu se vor consuma alimente. Exista evidente (...) care arata ca prin hranirea cu nutrienti a organismului, respectiv a mitocondriei celulare la ore la care acestea nu au nevoie de energie, se transfera un numar mare de electroni generatori de radicali liberi, creandu-se astfel un atac agresiv al acestor specii reactive foarte nocive asupra membranei celulare si implicit asupra nucleului ADN", arata nutritionistul.

“Statisticile sunt dure. 9,6 milioane de persoane dispar anual rapuse de cancer. Cancerul este a doua boala din lume este cauzatoare de deces. 70% din decese se petrec in tarile slab si mediu dezvoltate. 3,7 milioane de vieti ar putea fi salvate prin programe de evaluare si screening. Costul economic total al luptei cu cancerul este estimat la peste 1 trilion de dolari", a mai spus Lygia Alexandrescu. 

Nutritionistul sustine ca esentiale in lupta cu cancerul sunt: limitarea aportului de grasimi, zahar si sodiu; consumarea moderata a suplimentelor de minerale, vitamine si antioxidanti in mod regulat; consumarea fructelor si legumelor in forma cat mai proaspata si a cerealelor intr-o forma integrala - aceste alimente contin antioxidanti, enzime si fibre alimentare care ajuta la scaderea nivelului colesterolului sanguin si mentin sanatatea colonului; alegerea pestelui ca o sursa de proteine de natura superioara - pestele contine acizi grasi esentiali omega 3, substante cu mare putere antioxidanta si anti-inflamatorie; hidratarea corespunzatoare a organismului cu 30 ml de apa/kg corp/zi; apa este esentiala pentru sanatatea la nivelul pielii, musculaturii, circulatiei sanguine.

De asemenea, importante sunt si evitarea fluctuatiilor de greutate corporala, alegerea zarzavaturilor bogate in clorofila in detrimentul legumelor radacinoase, optarea pentru consumul de fructe proaspete sau sucuri de fructe proaspat stoarse cu toata pulpa fibroasa, in locul sucurilor ambalate, care sunt bogate in zahar sau indulcitori artificiali /aditivi alimentari.

Sursa foto: unsplash.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.