Dieta si nutritie

#boli cardiovasculare #alimentatie #corp #organism #sanatate #sange #grasimi #colesterol

Cum sa reduci nivelul de colesterol, in mod natural

Colesterolul este unul dintre componentele esentiale celulelor noastre. Acesta contribuie de exemplu la fabricarea vitaminei D, sub actiunea razelor ultraviolete. Totusi, un nivel ridicat de colesterol este periculos pentru sanatate.

Cresterea acestuia este favorizata de o alimentatie bogata in grasimi de origine animala, ale carei efecte sunt foarte daunatoare pentru organism: hipertensiune arteriala si diabet zaharat.

In functie de proteina de care este legat (lipoproteina), colesterolul se poate transforma in colesterol rau sau colesterol bun pentru organism. Daca o persoana consuma o cantitate prea mare de grasimi, apar depuneri de colesterol pe vasele de sange, care duc ulterior la ingustarea arterelor.

Iata cum poti reduce simplu si natural nivelul de colesterol rau din organism:

Pasul 1. Este bine sa adopti o alimentatie bazata cu precadare pe: cartofi, legume uscate, paine, orez, legume verzi, produse lactate (reduse in materii grase), fructe crude, carne (rosie sau alba), peste.

Pasul 2. Evita produsele cu multe grasimi cum sunt dulciurile, cipsurile sau branzeturile grase. De asemenea, consuma cat mai putine oua.

Pasul 3. Supravegheza-ti greutatea corpului. Excesul ponderal este adesea cauza unui nivel ridicat de colesterol in sange.

Pasul 4. Mergi pe jos cat poti de mult. Daca ai posibilitatea de a merge pe jos la serviciu si de a evita mijlocul de transport in comun sau autoturismul personal, este bine sa faci acest lucru. Miscarea fizica te ajuta sa-ti pastrezi organismul sanatos, in plus musculatura corpului tau va fi mai tonifiata.

Pasul 5. Mergi regulat la un control medical pentru a-ti verifica activitatea cardiaca. Colesterolul este dusmanul arterelor si implicit al inimii.

Sfaturi utile

  • Pe langa un stil de viata sanatos , medicul iti poate recomanda anumite medicamente pentru scaderea colesterolului din sange. Acestea au rolul de reduce in timp util nivelul de colesterol;
  • Nu renunta definitiv la produsele grase. Corpul are nevoie de acestea. Selectioneaza-le insa pe cele care nu au o actiune atat de periculoasa: peste, ulei de masline, iaurt;
  • Opteaza pentru carne alba sau rosie si evita carnea grasa cum este cea de porc sau de miel;
  • Persoanele adulte (femeile dupa 45 de ani si barbatii dupa 35 de ani) trebuie sa-si testeze anual nivelul de colesterol, indeosebi daca au in familie antecedente de boli cardiovasculare sau accidente cerebrale;

Citeste mai multe despre:

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.