Dieta si nutritie

#obiceiuri usor de adoptat #alimentatie sanatoasa #obiceiuri

Cum sa mananci mai sanatos: 4 obiceiuri usor de adoptat

Multi dintre noi isi doresc sa manance mai sanatos, astfel incat sa ofere organismului toti nutrientii de care are nevoie pentru o stare de bine. Insa, conceptul de a manca sanatos nu este intotdeauna intuitiv si, uneori, te poate deruta.

Ce-i drept, o alimentatie sanatoasa este, pe buna dreptate, esentiala pentru a reduce anumite probleme de sanatate si pentru a te ajuta sa te simti bine. Totusi, unele schimbari asupra modului in care mananci pot fi de cele mai multe ori coplesitoare. Iata ce pasi simpli poti urma:

Mananca mai incet

Ritmul cu care mananci influenteaza cat de mult mananci, precum si posibilitatea de a lua sau a scadea in greutate. Apetitul tau si senzatia de satietate sunt controlate de hormoni, iar acesti hormoni semnaleaza creierului tau atunci cand iti este foame sau te simti satul. Totusi, dureaza aproximativ 20 de minute pentru ca semnalul sa ajunga la creier.

Acest lucru inseamna ca, daca mananci mai incet, ii oferi timp creierului sa perceapa ca esti satul. In plus, nu exista riscul sa mananci prea mult. Unele studii au evidentiat faptul ca persoanele care mananca mai incet vor consuma mai putine calorii, lucru care te poate ajuta daca vrei sa scazi in greutate.

Alege alimentele potrivite

Unul dintre cele mai frecvente sfaturi pe care le auzi este sa citesti intotdeauna eticheta produselor pe care le cumperi. Iar acest lucru este complet adevarat deoarece te poate ajuta sa eviti alimente cu un consum ridicat de zahar, sare ori grasimi. De exemplu, daca mananci cereale integrale la micul dejun, alege-le pe acelea care au cel putin trei grame de fibre, cel mult trei grame de grasimi si mai putin de 200 de calorii per portie.

Totodata, cel mai sigur este sa optezi pentru produse naturale, pe care sa le poti creste chiar acasa la tine. Poti planta cateva ierburi aromatice sau iti poti face o mica gradina cu legume proaspete. Iar in ceea ce priveste carnea aleasa, opteaza pentru carne saraca in colesterol si carbohidrati, precum cea de fazani. Daca ai posibilitatea, poti creste cateva pasari pentru a avea siguranta ca pui pe masa carne curata si sanatoasa.

Mananca mai mult peste

Pestele este o sursa importanta de proteine, vitamine si minerale, care ar trebuie sa se regaseasca in alimentatia ta, cel putin de doua ori de saptamana. E de preferat sa optezi pentru pestele gras, bogat in acizi grasi Omega-3, care previn aparitia bolilor cardiovasculare. Somonul, macroul, sardinele si heringul sunt doar cateva dintre optiunile pe care le ai la indemana.

Daca vrei peste mai putin gras, poti consuma ton sau cod. Poti alege peste proaspat, congelat sau la conserva, insa tine cont ca pestele la conserva si cel afumat pot contine o cantitate ridicata de sare.

Variaza, in loc sa reduci

Un alt sfat important este sa incerci sa adaugi alimente noi si sa variezi ceea ce mananci, in loc sa renunti la anumite alimente. Poti in continuare sa mananci ceea ce iti place, insa gandeste-te, de exemplu, sa adaugi mai multe legume pe pizza sau o portie bogata de legume langa friptura de vita sau porc.

La fel de util ar fi sa incerci cate o reteta noua in fiecare saptamana, pentru a varia cat mai mult vitaminele si nutrientii pe care ii consumi. Iar in ceea ce priveste alegerile mai putin sanatoase, incearca sa le consumi putin mai rar, fara sa renunti complet la ele. In caz contrar, nu vei face decat sa poftesti si mai mult.

O alimentatie sanatoasa depinde in mare masura de micile schimbari pe care esti dispus sa le faci si de alegerile tale in ceea ce priveste produsele si retetele pe care le incerci. Daca tii cont de sfaturile de mai sus, vei reusi, treptat, sa mentii o alimentatie echilibrata si o stare de bine in fiecare zi.

Sursa foto: Shutterstock

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare