Dieta si nutritie

#apetit #silueta #produse light #mancare #calorii #regim #slabit

Cum sa mananci mai putin

Delicatesele culinare cu care te rasfeti au consecinte dureroase asupra siluetei, pe care le vezi in momentul in care urci pe cantar . Desi iti doresti sa mananci mai putin, nu rezisti tentatiilor gastronomice. „Cum sa fac pentru a manca mai putin?” este intrebarea pe care ti-o adresezi mereu, dupa ce vezi urmarile deloc placute.

Farfurii mici, pentru stomac mare

Studii in domeniul nutritiei arata ca un prim pas ar fi sa mananci in farfurii cat mai mici, in defavoarea recipientelor mari. Specialistii au observat ca persoanele care mananca in farfurii mari, consuma mai mult.

Majoritatea dintre noi au tendinta de a manca mai mult decat stomacul estimeaza ca este necesar, deoarece din punct de vedere vizual creierul solicita acest lucru. O farfurie pe jumatate goala, indiferent ca aceasta este foarte mare, va creea intotdeauna impresia ca nu ai terminat de mancat. Este indicat sa se tina cont de acest parametru in alegerea veselei  in sensul ca este mai bine sa optezi pentru recipiente mai mici. Daca vei opta pentru farfurii mari, de exemplu, vei avea tendinta de a le umple mai mult si in consecinta vei manca mai mult.

Exemplu: pune intr-o farfurie cu diametrul de 30 cm 150 gr de orez. Priveste cu atentie. Aceasta cantitate de 150 gr de orez ti se va parea foarte mica in mijlocul unei farfurii asa de mari. Vei manca orezul fara probleme pana la ultimul graunte, traind cu impresia ca ai consumat doar o portie foarte mica.

Acum, efectueaza aceeasi procedura insa opteaza pentru o farfurie mai mica, de 20 cm. Pune orezul in interiorul acesteia. Vei avea impresia ca portia este semnificativ mai mare. Este vorba doar o iluzie optica. (a se vedea exemplu din poza alaturata - punctul negru este identic in cele doua desene)

Renunta la mesele intre prieteni

Masa luata intre prieteni te face sa mananci mai mult? S-a demonstrat ca un pranz luat intre prieteni starneste apetitul, deoarece sentimentul imitatiei este foarte puternic la oameni. Atunci cand iei masa cu un prieten care mananca mai repede tinzi sa faci si tu la fel sau in momentul in care prietena ta se decide ca vrea o prajitura, optezi si tu pentru un desert. Fara sa iti dai seama, poti manca de doua ori mai mult decat mananci de obicei, uneori chiar daca nu iti este foame.

In momentul in care iei masa intre prieteni, este bine sa tii cont de cateva sfaturi pentru a evita sa mananci prea mult:

  • Aseaza-te langa persoane care stii ca mananca putin;
  • Incepe sa mananci ultima/ul;
  • Urmeaza ritmul unei persoanei care mananca foarte incet;
  • Evita situatiile in care esti intrebat/a „Mai vrei o portie?”, asadar nu manca tot din farfurie;
  • Stabileste dinainte cantitatea pe care o sa o mananci si nu te abate de la aceasta regula.


Evita mesele luate in fata televizorului

In aceeasi categorie intra masa luata in fata televizorului, pentru ca vei finaliza mancand pana se termina programul urmarit. De asemenea, micul dejun luat citind ziarul se va termina prin consumarea unei cantitati foarte mari de alimente.

Nu cumpara de la promotii

Pentru a-si atrage clientii, comerciantii apeleaza la diverse oferte printre care si portii mai mari la diverse alimente, fara a modifica pretul initial. Aceste alimente XXL nu fac decat sa furnizeze un numar enorm de calorii. Majoritatea persoanelor considera ca fac o economie la buget, insa in realitate nu fac decat sa manance mai mult.

Produsele „light” nu te slabesc...dimpotriva

„Light”, „sarac in grasimi”, „ fara zahar ” sunt cateva dintre specificatiile care inunda produsele alimentare, in speranta ca ne protejeaza sanatatea organismului . Dar, asta nu inseamna ca mancam mai putin! Dimpotriva, o serie de cercetari in acest sens au demonstrat contrariul.

Amagiti de ideea ca aceste produse sunt ”bune pentru sanatate”, nu facem decat sa mancam mai mult. Pentru a verifica aceasta teorie, cercetatori din cadrul universitatii Cornell au recrutat voluntari carora li s-a oferit ciocolata „obisnuita” si ciocolata „light”. Oamenii de stiinta au remarcat faptul ca voluntarii din categoria - ciocolata „light” – au consumat o cantitate mai mare decat cei din categoria – ciocolata obisnuita -  in ideea ca aceasta este mai „sanatoasa”.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare