Dieta si nutritie

#alimentatie #alimente #diete

Cum sa manaci sanatos cu un buget redus. Sfaturi pentru un stil de viata sanatos

Traim vremuri dificile, iar din cauza nesigurantei economice si a cresterii preturilor la alimente, o alimentatie sanatoasa pare ca devine o provocare. Multi considera ca alimentele nutritive sunt scumpe si opteaza in schimb pentru produse foarte procesate care sunt mai putin nutritive si de multe ori pline de sare, zahar si grasimi. In calitate de nutritionist si trainer, stiu ca alimentatia sanatoasa este posibila chiar si cu un buget redus. Invatand cum sa faceti alegeri delicioase si nutritive, puteti crea mese hranitoare si satioase, deopotriva.

 

Planificati in avans

Planificarea este o componenta cheie a respectarii unui buget pentru cumparaturi. Faceti o lista saptamanala acordand prioritate alimentelor bogate in nutrienti, cum ar fi legumele si fructele proaspete sau congelate, proteine slabe si cerealele integrale. Incercati sa evitati produsele procesate si mancarurile ambalate, care pot fi scumpe in raport cu valoarea lor nutritiva; in schimb, cumparati ingrediente pentru gustari sanatoase si preparati portii individuale in avans, pe care sa le savurati pe parcursul saptamanii.

Includeti leguminoase

Fasolea, lintea si alte leguminoase nu sunt doar accesibile; proteinele si fibrele pe care le contin va ofera satietate, dar si minerale importante, precum fier si zinc. Leguminoasele uscate sunt chiar mai ieftine decat cele la conserva si pot fi cumparate in cantitati mari/ vrac din multe magazine alimentare. Extindeti utilizarea acestora si economisiti timp gatindu-le si adaugandu-le ulterior la supe, tocanite si salate pe tot parcursul saptamanii.

Suplimentati cu proteine

Proteinele sunt esentiale pentru o alimentatie sanatoasa, echilibrata. Pe masura ce preturile la alimente cresc, luati in considerare optiuni mai accesibile, cum ar fi pulpele de pui, ton sau somon la conserva, sau proteine vegetale, cum ar fi tofu sau tempeh. Alte proteine sanatoase includ ouale si produsele lactate, cum ar fi branza si iaurtul cu continut redus de grasimi. O masa rapida bogata in proteine – si preferata de familie – este un smoothie preparat cu lapte, pudra de proteine si fructe. Contine suficiente proteine pentru a satisface foamea si poate fi savurat acasa sau in mers.

Urmati retetele

Sa mancati ieftin nu trebuie sa fie plictisitor. Exista multe resurse online cu retete delicioase care indeplinesc obiectivele pentru sanatate si nutritie. USDA (United States Department of Agriculture) a adunat peste 800 de retete la un buget redus pentru cumparaturi cu care se pot pregati creativ mese accesibile, gustoase si nutritive. Idei de retete usoare, gustoase si sanatoase gasiti si in cartea de bucate Herbalife Nutrition care ofera 80 de retete din Europa si Africa – o adevarata sursa de inspiratie pentru o alimentatie sanatoasa si corecta folosind produsele Herbalife.

Congelati, conservati

Alimentele congelate sunt in topul preferintelor consumatorilor care se inghesuie in fata rafturilor pentru a gasi produse accesibile, de lunga durata. Fructele si legumele congelate pastreaza aceleasi proprietati nutritionale precum cele proaspete, pentru ca sunt congelate atunci cand sunt cel mai coapte si procesate la scurt timp dupa ce au fost culese.

De la naut la ton in conserva, rafturile cu produse alimentare sunt pline de produse conservate accesibile, de lunga durata. Optati pentru produse cu un continut scazut de sare, precum fasolea, pestele si porumbul. Printre preferatele mele se numara rosiile la conserva care pot fi adaugate in supe, tocanite si sosuri. Aceste legume accesibile si versatile sunt pline de vitamina C, fibre si sunt o sursa excelenta de licopen, un antioxidant care sustine sanatatea inimii.

Pregatiti gustari ingenioase

Cu un buget restrans, consumatorii recurg de multe ori la gustari rapide. Majoritatea sunt foarte procesate si deseori pline de sare, zahar, grasimi si, astfel, calorii goale. Exista multe optiuni accesibile de gustari disponibile in cantitati mari, inclusiv nuci si fructe uscate care pot oferi grasimi sanatoase, vitamine si minerale. Puteti folosi ingredientele din frigider, congelator si camara pentru a prepara gustari sanatoase: decongelati un fruct si adaugati-l peste iaurt, faceti un amestec de nuci si fructe uscate, puneti intr-o tava fasole la conserva cu ulei de masline si coaceti-le in cuptor pentru o surpriza crocanta, sau incercati un smoothie racoritor care ofera un plus de proteine si satisface foamea.

Cand vremurile sunt dificile si banii sunt putini, ne indreptam de multe ori in mod automat spre alimentele foarte procesate. Dar mancarea sanatoasa nu trebuie sa va faca gaura in buget – este nevoie doar sa cititi etichetele si sa stiti ce alegeri alimentare mai bune puteti face pentru ca, impreuna cu familia, sa va bucurati de produse sanatoase si accesibile.

 De Susan Bowerman, M.S., RD, CSSD, CSOWM, FAND – senior director, Worldwide Nutrition Education and Training

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.