Dieta si nutritie

#miscare fizica #apa #mancare #glucide #greutate #energie #aliment #organism #metabolism #mic dejun

Cum sa accelerezi metabolismul

Un metabolism lent este un adevarat calvar. Persoanele cu un astfel de metabolism elimina foarte greu mancarurile, le este frig permanent si stocheaza usor grasimile. Varsta, sexul si nivelul de activitate fizica sunt factori care influenteaza cel mai mult metabolismul. Alti factori sunt stresul, febra si abtinerea temporara de la mancare. In timp ce primii doi accelereaza metabolismul, ultimul il incetineste, de aici si aparitia fluctuatiilor ponderale.  

In general, cu cat o persoana este mai tanara, cu atat metabolismul este mai alert. Este valabil in special in cazul copiilor si al adolescentilor, pentru ca acestia se afla intr-o perioada in care corpul lor in plina crestere consuma mari cantitati de energie pentru a se dezvolta. metabolismul isi incetineste activitatea cu 2 % pe deceniu, dupa varsta de 40 de ani.

De aceea, trebuie sa-ti ajuti corpul sa utilizeze la maximum energia pe care i-o oferi prin alimentatie. Iata cativa pasi prin care sa inveti sa accelerezi functiile metabolismului si sa arzi mai usor caloriile:

Pasul 1. Ia micul dejun in fiecare dimineata! Primul lucru pe care trebuie sa-l faci pentru a avea un metabolism mai rapid este sa mananci dimineata! Poate parea paradoxal, dar dupa o noapte lunga, corpul are nevoie de energie.

De fiecare data cand sari peste micul dejun, trimiti organismului un mesaj de privare calorica, care intra in starea de abtinere de la mancare pentru mai multe ore. In acest moment, creierul „ii ordona” metabolismului sa-si incetineasca activitatea pentru a pastra rezervele calorice din corp. Pe termen lung, acest obicei prost sfarseste prin a provoca organismului o incetinire temporara a metabolismului.

Asadar, nu sari peste micul dejun. Acesta poate fi destul de consistent pentru ca vei elimina toate caloriile de-a lungul zilei. Daca nu mananci suficient dimineata, iti va fi foame pe la jumatatea zilei si vei manca foarte mult la cina.

Pasul 2. Nu consuma mai putin de 1200 de calorii pe zi! Un aport caloric foarte mic este insuficient pentru activitatea metabolismului, care va incetini imediat.

Pasul 3. Nu ramane asezat dupa masa. Mergi! Pentru ca alimentele pe care le mananci sa se absoarba si sa se digere mai repede, organismul are nevoie de energie. Dupa luarea mesei are loc efectul termic al alimentelor (unele alimente necesita pentru metabolizare mai multe energie decat altele, adica mai multe calorii consumate).

Ce trebuie retinut este faptul ca miscarea dupa masa declanseaza accelerarea metabolismului care stimuleaza efectul termic al alimentelor. In schimb, daca ramai asezat/a mai mult timp dupa luarea mesei, pierzi ocazia de a stimula metabolismul si implicit de a consuma mai multe calorii.

Pasul 4. Mananca mai multe glucide complexe. Amploarea accelerarii metabolismului dupa o masa depinde de ceea ce mananci. Daca ai o masa bogata in grasimi, organismul va consuma putine calorii pentru a le digera. Acest lucru nu este valabil in cazul glucidelor si al proteinelor. Glucidele se gasesc in cantitate mare in alimentele de origine vegetala (grau, porumb, orez, fructe, legume , miere).

Pasul 5. Fii activ/a. Trezeste-te de dimineata si fa miscare. Daca faci sport intre orele 7-9 consumul caloriilor se multiplica de trei ori. Activitatile matinale permit organismului sa declanseze si sa accelereze metabolismul.

Pasul 6. Evita mesele copioase dupa ora 22.00. Este recomandat sa iei masa cu o ora doua inainte de a te culca, pentru ca organismul nu poate face fata si nu va putea sa consume caloriile.

Pasul 7. Bea multa apa. Activitatea biochimica solicita un consum mare de apa. Daca nu bei apa suficienta, metabolismul isi va incetini activitatea.

Pasul 8. Fa exercitii regulat. Daca esti o persoana sedentara si te decizi sa faci 30 de minute de exercitii moderate pe zi, nu numai ca vei profita de beneficiile miscarii asupra intregului corp, ci vei accelera metabolismul.

Tips & Tricks

  • Daca nu poti bea foarte multa apa, poti consuma ceai, sucuri de fructe naturale . Insa evita sucurile carbogazoase si cafeaua.
  • Relaxeaza-te! Un organism stresat deregleaza metabolismul.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.