Dieta si nutritie

#post #craciun #postul craciunului #mancare #alimentatie #ciuperci #soia

Cu ce poti inlocui carnea atunci cand tii post

Carnea este un aliment care contine multe proteine, fier, vitamina B 12 si alte vitamine si minerale esentiale organismului. Totusi, daca te-ai decis sa tii post si, astfel, sa renunti la carne, cele 40 de zile, ar trebui sa stii care sunt alimentele care inlocuiesc carnea si care aduc organismului resursele necesare.


Fasole


Fasolea  contine proteine, fibre si are un nivel ridicat de carbohidrati cu eliberare lenta, ceea ce inseamna ca poate inlocui cu usurinta carnea in alimentatie . Fasolea este un aliment care furnizeaza energie pentru muschi si creier si este un aliment recomandat in dietele de slabit. 100 de grame de de fasole nu contine  mai mult de 120 de calorii, ceea ce inseamna ca este un aliment satios si poate fi mancat in cantitati mai mari.


Ciuperci


Ciupercile sunt o sursa bogata de proteine vegetale de cea mai buna calitate. In plus, ciupercile contin seleniu, cupru si fier, ceea ce le face inlocuitori perfecti pentru carne. Ele pot fi adaugate in mancaruri pe post de carne (la mancarica de cartofi sau facole) ori servite ca simple, pe gratar, trase in tigaie cu multe condimente.


Soia


Soia este un aliment care are aceeasi cantitate de proteine ca si carnea si contine fier si complexul de vitamina B. De asemenea, soia este bogata in fibre, reduce nivelul colesterolului rau, reduce hipertensiunea, impiedica dezvoltarea celulelor canceroase si intareste sistemul imunitar.


Partea buna este ca soia este un produs care are un gust bun si mai mult decat atat, se gaseste sub forma de pateu, lapte, branza etc.


Oleaginoase


Grasimile pe care in mod normal le luai din carne, le poti lua acum din fructe oleaginoase cum ar fi alune, migdale, nuci, arahide etc. Acestea contin proteine si o cantitate importanta de vitamina E care mentin pielea frumoasa si sanatoasa.


Iata ce mai contine carnea si care sunt alimentele din care iti poti lua ingredientele respective:


Proteine


Struguri, stafide, mazare verde boabe, ciuperci, conopida, praz,  urzici, usturoi, fasole boabe, masline negre, masline verzi, nuci, faina de grau, gris, orez, paine graham.


Fier


Alune, arahide prajite, caise uscate, drojdie, germeni de greu, linte, mazare, migdale, spanac, ovaz.


Grasimi


Ulei de soia, ulei de arahide, ulei de masline, margarina, fructe oleaginoase, unt de cacao .


Vitamina B


Ovaz, cereale, drojdie, portocale, cartofi copti, mazare.

 


In Postul Craciunului , in  majoritatea weekendurilor este dezlegare la peste, asa ca te poti bucura de gustul bun al acestuia fara probleme. Pestele contine mult fosfor, proteine si acizi grasi omega 3 care iti intaresc sistemul imunitar si care scad colesterolul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare