Dieta si nutritie

#sanatate #dieta #gustari #gustari energie #dieta si nutritie

Cele mai bune gustari pentru energie

Unele gustari ne ofera energie pentru intreaga zi, in timp ce altele ne epuizeaza. Este astfel important sa alegem gustari sanatoase , pline de vitamine si minerale, care sa stimuleze organismul. Migdalele, iaurtul, cerealele integrale sau ananasul sunt unele dintre cele mai sanatoase gustari, care ofera instant energie.

Iata ce gustari sa consumi pentru mai multa energie:


Migdale


Migdalele contin o combinatie de nutrienti extrem de benefici, care ofera organismului energie pe tot parcursul zilei. Sunt bogate in mangan, vitamina E, magneziu, triptofan, cupru, vitamina B2 si fosfor.

Magneziul este un mineral - minune, care are numeroase beneficii: ajuta la producerea de energie, stimuleaza si intareste sistemul imunitar, imbunatateste somnul, relaxeaza muschii, reduce stresul si anxietatea si stimuleaza starea de bine .

Proteinele si fibrele din migdale stabilizeaza nivelul de zahar din sange si incetinesc digestia, ceea ce ajuta la reglarea energiei. Grasimile sanatoase din migdale contribuie la instalarea senzatiei de satietate. Aceste lucru previne mancatul in exces si acumularea de kilograme in plus. Consumul de migdale reduce si oboseala.

 

Iaurt


Iartul contine cantitati mari de calciu, fosfor, proteine, triptofan si zinc. Este si o sursa impoertanta de vitamine precum vitaminele B2, B5 si B12. Datorita consistentei mai degraba lichide, nutrientii din iaurt sunt asimilati rapid in timpul digestiei, ceea ce ofera energie imediata.

De asemenea, iaurtul este foarte satios si combate mancatul in exces. Iaurtul este important si pentru creier. Contine tirozina, un aminoacid foarte puternic care stimuleaza nivelul de sange al neurotransmitatorilor care contribuie la instalarea starii de bine. Tirozina este eficienta si in combaterea oboselii.


Ananas


Ananasul este un fruct racoritor si delicios, preferat de foarte multa lume. Pe langa gustul placut si aromele inconfundabile, ananasul este o sursa importanta de mangan, vitamina C, vitamina B1 , curpu, fibre si vitamina B6 . Este o gustare ideala, care ofera foarte multa energie.

Contine si carbohidrati, fibre si foarte multa apa, ceea ce stimuleaza organismul si ofera intant energie. Stimuleaza digestia si confera satietate.

Manganul si vitamina B1 din ananas sunt esentiale pentru producerea de energie si pentru metabolizarea carbohidratilor. Vitamina B6 metabolizeaza triptofanul in serotonina, ceea ce confera o stare generala de bine.

Consumul de ananas previne si deshidratarea, unul dintre factorii de risc pentru lipsa energiei.


Cereale integrale


Cerealele integrale contin o serie de nutrienti esentiali care energizeaza intreg organismul Sunt bogate in fibre, mangan, magneziu, fier, proteine, carbohidrati, vitamina B1, B2 si B3.

Datorita cantitatilor mari de vitamina B, cerealele integrale lupta impotriva oboselii, ajuta la mentinerea nivelului optim de energie, echilbreaza nivelul de zahar din sange, imbunatatesc somnul si coordoneaza activitatea musculara si nervoasa.

Carbohidratii din cerealele intergrale contin triptofan, un predecesor al serotoninei, substanta care stimuleaza starea de bine a organismului. Cerealele integrale incetinesc si digestia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului