Dieta si nutritie

#sanatate #hipoglicemie #dieta si nutritie #dieta hipoglicemie #alimentatie hipoglicemie

Ce sa mananci atunci cand suferi de hipoglicemie

Hipoglicemia apare in momentul in care nivelul zaharului din sange scade sub limita normala. Alimentele digerate incep sa se descompuna in substante nutritive, insclusiv glucoza. In timpul acestui proces, cantitatea de zahar poate fi mai mica decat ar fi necesar, iar corpul va incepe sa produca o cantitate prea mare de zahar.

Printre simptomele hipoglicemiei se numara anxietatea, senzatia de foame, transpiratiile, bataile rapide ale inimii, ametelile, vederea incetosata si oboseala. Un simplu test de sange este suficient pentru a depista prezenta hipoglicemiei, iar in cazul in care rezultatul este pozitiv, trebuie sa urmezi o anumita dieta alimentara.

Iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le consumi atunci cand suferi de hipoglicemie.

Proteine

Proteinele se transforma in glucoza intr-un ritm destul de lent, astfel ca glucoza patrunde in sange in mod constant si previne schimbarile bruste legate de nivelul de zahar.

Printre cele mai sanatoase surse de proteine se numara carnea slaba, carnea de pasare fara piele, pestele, untul de arahide, nucile si semintele.

Cereale

Consuma cu incredere cereale integrale in fiecare dimineata, la micul dejun si opteaza pentru paine cu tarate si seminte. De asemenea, fursecurile si biscutii din cereale integrale sunt deserturi recomandate fara probleme persoanelor care sufera de hipoglicemie (potrivite doar daca sunt pregatite doar cu inlocitori de zahar). Cerealele integrale mentin nivelul zaharului din sange, asa ca nu trebuie sa lipseasca din dieta ta nici macar o zi.

Fructe si legume

Proaspete, deshidratate sau fierte (comport), fibrele din fructe si legume sunt de mare ajutor in dieta unei persoane hipoglicemice. Cele mai recomandate fructe sunt portocalele, merele, ciresele, afinele etc. In ceea ce priveste legumele, consuma cat mai des morcovi, fasole boabe, mazare, dovlecei etc.

Ies din discutie alimente precum gemurile, dulceturile sau compoturile si siropurile din comert, care contin cantitati exagerate de zahar.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului