Dieta si nutritie

#oua #consum oua Paste #beneficii consum oua #consum oua

Cate oua este bine sa mananci intr-o zi si la ce pericole te expui daca mananci prea multe

Oul este un aliment bogat in nutrienti care are multe beneficii pentru sanatate. Cu toate ca este recomandat sa includem oul in dieta alimentara, trebuie sa avem totusi grija sa nu exageram. In timp ce albusul oului este bogat in proteine si il putem consuma fara restrictii, galbenusul unui ou este bogat in colesterol.

Cate oua este recomandat sa mancam intr-o zi

De-a lungul timpului, specialistii au recomandat ca portia saptamanala sa nu depaseasca sapte oua. Studii recente au ajuns la concluzia ca alimentele care contin in structura lor colesterol nu determina cresterea nivelului de colesterol din sange, ci acest lucru este determinat de consumul de grasimi saturate, adica cele care se gasesc in alimentele procesate, mancaruri prajite sau mancarea de tip fast-food.

Potrivit specialistilor, putem consuma chiar si un ou pe zi, fara sa ne punem in pericol sanatatea. Din contra, consumul de oua, de preferat fierte, poate ajuta sistemul cardiovascular sa se mentina sanatos si sa functioneze normal. Recomandarea de a consuma zilnic cate un ou este insa valabila doar pentru persoanele perfect sanatoase. In cazul persoanelor care sufera de diverse boli si trebuie sa urmeze un regim alimentar strict, numarul de oua pe care-l pot consuma zilnic trebuie stabilit impreuna cu medicul curant.

Asadar, este recomadat sa consumam un ou pe zi, dar tot studiile au aratat ca portia difera de la persoana la persoana, fiind influentata de stilul de viata, sex, varsta, istoricul medical. Pentru cei care nu se confrunta cu probleme de sanatate, consumul de oua nu reprezinta un risc.

Cum ne influenteaza ouale nivelul colesterolului

Nu exista o baza stiintifica in aceasta privinta, dar exista mai multe studii care au aratat ca persoanele care au consumat pana la trei oua pe zi, au inregistrat cresterea nivelului de colesterol bun (HDL).

Cand consumam alimente bogate in colesterol, sunt ouale, ficatul nostru va produce o cantitate mai mica din acest compus, cantitatea totala ramanand aceeasi, tocmai pentru ca organismul nostru are capacitatea de a se echilibra singur.

Beneficiile incredibile ale oualor

Ouale inseamna mai mult decat colesterol. Acest aliment bogat are numeroase beneficii pentru sanatate: oul contine luteina si zeaxantina, antioxidanti care impiedica aparitia afectiunilor ocular; oul contine vitamina numita colina, un nutrient esential pentru sanatatea creierului; datorita cantitatii importante de proteine pe care o contine, protejeaza sistemul osos si pe cel muscular.

Cate oua este recomandat sa mancam de Paste

Ouale vopsite sunt vedetele pe masa de Paste si in aceasta perioada tentatia de a exagera consumand acest aliment este mare. O persoana perfect sanatoasa poate manca la masa de Paste pana la trei oua fierte.

Ceea ce multa lume uita este ca, pe masa imbelsugata de Paste, se afla si alte preparate care contin multe oua: drob, cozonac, pasca si alte prajituri. Astfel, consumul efectiv de oua este mult mai mare. De fapt, ouale devin periculoase pentru organism tocmai din cauza combinatiilor alimentare in care se regasesc. Consumate impreuna cu alte alimente care contin grasimi, ouale vor ingreuna digestia si pot duce la aparitia altor probleme de sanatate.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.