Dieta si nutritie

#banane #calorii #fitness #dieta #vitamina c #gustare sanatoasa

Cat de sanatoase sunt bananele?

Excelente pentru digestie. O gustare energizanta inaintea antrenamentelor. Bogate in amidon solubil in apa. Alimente extrem de nutritive. Vorbim despre banane, unele dintre cele mai populare fructe. Versatile si energizate, bananele sunt preferatele multora dintre noi.

Insa, majoritatea dintre noi am fost sfatuiti cel putin odata sa limitam consumul de banane sau sa le evitam complet, in special daca suntem la dieta. In plus, multi dintre noi considera bananele alimente care ingrasa, astfel ca sunt interzise total din alimentatie.

Majoritatea nutritionistiilor si sportivilor de performanta recomanda bananele ca surse esentiale de energie. De ce au capatat aceasta reputatie proasta?


Bananele si caloriile


O banana obisnuita contine aproximativ 110 calorii si 17 grame de carbohidrati. Majoritatea caloriilor din banane provin de la carbohidratii pe care ii contin, majoritatea zaharuri simple si amidon. In plus, o banana contine 19 grame de zahar si 1 grame de proteine. Nu contin insa grasimi, colesterol sau sodiu.


Bananele, alimente dense din punct de vedere nutritional


Bananele sunt bogate in carbohidrati compelcsi, fibre, vitamine si minerale. Toti acesti nutrienti ofera organismului foarte multa energie. Pentru persoanele care sunt la dieta, bananele sunt recomandate, insa in cantitati reduse. O banana pe zi este suficienta.


Bananele, noile superalimente


Bananele ofera organismului carbohidrati sanatosi care se transforma in energie. Sunt bogate si in potasiu, care ajuta la reducerea presiunii ateriale, dar si in magneziu, un mineral esential pentru organismul uman. Fibrele din banane controleaza senzatia de foame si ii ajuta pe cei care doresc sa slabeasca.


Bananele, gustari ideale intainte de antrenamente


Pentru a furniza energie, organismul uman foloseste carbohidrati si grasimi. Astfel, bananele sunt alimente cu carbohidrati esentiali si trebuie consumate inainte de antrenamente. Deoarece sunt bogate in nutrienti si energie, bananele sunt ideale si pentru impatimitii fitnessului.

Zaharurile naturale pe care bananele le contin ofera organismului multa energie inainte de un antrenament fizic. Astfel, bananele sunt fructele favorite ale atletilor.


Bananele, excelente pentru micul dejun


Bananele sunt si mai sanatoase atunci cand sunt combinate cu ovaz, migdale, lapte si oua. Poti fi consumate si cu lapte degresat si iaurt.

Bogate in vitamina C, mangan, vitamina B6 si amino acizi esentiali, bananele sunt mai mult decat gustari banale. Contin si pectina care contribuie la senzatia de satietate. In plus, bananele pot substitui cu succes deserturile bogate in calorii. Poti fi consumate alaturi de ciocolata neagra, pentru o gustare cu adevarat benefica. Antioxidantii din ciocolata neagra protejeaza organismul si stimuleaza metabolismul.

Concluzie. Ca in cazul oricarui aliment, sanatos sau nu, controlul protiilor este esential pentru o greutate echilibrata si un aport normal de calorii. Astfel, daca consumi bananele cu moderatie, aceste fructe nu ingrasa si nu provoaca alte afectiuni.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare