Dieta si nutritie

#nutritionist dietetician #beneficii #seminte chia

Beneficiile apei cu seminte de chia, explicate de un dietetician

Semintele de chia au devenit tot mai populare si multa lume le consuma in diverse feluri. Adaugate in bauturi, in salate sau chiar in fulgii de ovaz cu iaurt de la micul dejun, chia a devenit un superaliment de care toata lumea vorbeste.

Mai nou, se vorbeste foarte mult despe beneficiile apei cu seminte de chia. Dar dincolo de trenduri, care sunt beneficiile acestor seminte? Un dietetician care a studiat efectele pe care semintele de chia le are asupra organismului si modul in care acestea ar trebui consumate pentru a profita din plin de toate calitatile pe care le au, a explicat in detaliu de ce este bine sa mancam seminte de chia si la ce efecte ar trebui sa ne asteptam daca in dieta noastra alimentara isi face loc si apa cu seminte de chia.

Care sunt beneficiile semintelor de chia asupra sanatatii?

Semintele de chia sunt bogate in nutrienti. Chia este o proteina completa si una dintre cele mai importante surse de acizi grasi omega 3. Beneficiile acestor seminte asupra sanatatii au fost demonstrate.

Imbunatatesc sanatatea inimii. Semintele de chia contin o cantitate importanta de acid alpha linolenic, un tip de acid omega 3 care provine in principal din plante. In corpul uman, acest acid poate fi transformat in doua alte tipuri de acid gras omega 3. Stim ca acizii grasi omega 3 sunt esentiali pentru sanatatea sistemului cardiovascular. Se presupune ca acestia ajuta la scaderea colesterolului, la scaderea riscului de infarct sau accident vascular cerebral sau reduc tensiunea arteriala.

Ajuta la un mai bun control al nivelului glucozei. Studiile au aratat ca o dieta in timpul careia se consuma cu regularitate seminte de chia sau ulei de seminte de chia ajuta la un control mai bun al nivelului glucozei.

Usureaza digestia. Semintele de chia sunt bune pentru digestie datorita faptului ca sunt o sursa importanta de fibre (10 grame de fibre in 2 linguri de seminte). Fibrele din semintele de chia sunt in mare parte solubile, ceea ce contribuie la senzatia de satietate si incetinesc digestia.

De ce sa bei apa cu seminte de chia?

Apa cu seminte de chia este benefica pentru sanatate, asa cum atat apa cat si aceste seminte, separat, au doar efecte pozitive asupra organismului. Beneficiile pe care apa cu seminte de chia le are asupra sanatatii sunt asemanatoare cu cele pe care semintele de chia le au asupra starii noastre generale de bine. Totusi, tine cont sa nu incluzi o cantitate prea mare de fibre in dieta, pentru ca ai putea sa te confrunti cu un disconfort la stomac, asadar daca pana acum nu ai consumat aceste seminte, include-le treptat in alimentatie. Incepe prin a mari cantitatea de apa pe care o consumi si adauga gradual seminte de chia, fie ca le adaugi in fulgii de ovaz pe care ii consumi la micul dejun sau in smoothie, sau bei o cantitate mica de apa cu seminte de chia. Tine intotdeauna cont de o regula importanta: moderatia este esentiala in tot ce faci sau mananci!

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.