Dieta si nutritie

#afectiuni medicale #dezavantaje consum cafea # consum cafea #boli #studiu #cafea

Bei cafea pe stomacul gol? De ce NU trebuie sa mai faci asta

Cafeaua este nelipsita din vietile noastre si are multiple beneficii pentru sanatate, insa doar in anumite conditii. Trebuie consumata cu masura si niciodata pe stomacul gol.

 

Cafeaua devine extrem de periculoasa pentru sanatate daca este bauta pe stomacul gol, sustin oamenii de stiinta de la Universitatea din Bath, Marea Britanie. Potrivit studiilor, se pare ca licoarea magica cu ajutorul careia ne incepem zilele, afecteaza puternic controlul nivelului de zahar din sange daca este consumata pe stomacul gol.

Asta, cand vorbim despre un om sanatos. Daca exista si probleme cu tensiunea, diabetul, boli de inima, obiceiul de a bea cafea pe stomacul gol este cu atat mai nociv.

Potrivit studiului efectuat de cercetatori tipul somnului (profund, sau agitat si cu treziri pe parcursul noptii), nu afecteaza nivelul de zahar din sange.  

Pe de alta parte, cafeaua neagra tare, consumata inainte de micul dejun, a crescut substantial raspunsul la glucoza din sange cu aproximativ 50%. Asta inseamna ca daca bei cafea inainte sa mananci, ca sa scapi de somnolenta, organismul tau are jumatate din capacitatea normala de a tolera zaharul din micul dejun si glicemia creste puternic. 

„Stim ca aproape jumatate dintre noi ne vom trezi dimineata si, inainte de a face orice altceva, vom bea o cafea. Cu cat ne simtim mai obositi, cu atat cafeaua va fi mai puternica. Acest studiu este important si are implicatii de anvergura asupra sanatatii, deoarece pana acum am avut cunostinte limitate despre ceea ce inseamna asta asupra organismului nostru, in special pentru controlul metabolic si al zaharului din sange.

Mai simplu spus, controlul glicemiei este afectat atunci cand primul lucru cu care corpul nostru intra in contact este cafeaua, mai ales dupa o noapte de somn perturbat. S-ar putea sa imbunatatim acest lucru mancand mai intai si apoi consumand cafeaua, daca simtim ca inca mai avem nevoie de ea. Stiind acest lucru, putem aduce beneficii importante pentru sanatatea noastra”, a declarat James Betts, profesor si codirector al Centrului pentru nutritie, exercitii fizice si metabolizare la Universitatea din Bath din Marea Britanie, potrivit antena3.ro.

Prin urmare, cel mai bine este sa consumi cafeaua dupa micul dejun. Iar cel mai bine este sa o bei fara zahar sau miere, deoarece cafeaua indulcita are acelasi numar de calorii ca un mid dejun tipic.

Cafeaua devine extrem de periculoasa pentru sanatate daca este bauta pe stomacul gol, sustin oamenii de stiinta de la Universitatea din Bath, Marea Britanie. Potrivit studiilor, se pare ca licoarea magica cu ajutorul careia ne incepem zilele, afecteaza puternic controlul nivelului de zahar din sange daca este consumata pe stomacul gol.

Asta, cand vorbim despre un om sanatos. Daca exista si probleme cu tensiunea, diabetul, boli de inima, obiceiul de a bea cafea pe stomacul gol este cu atat mai nociv.

Potrivit studiului efectuat de cercetatori tipul somnului (profund, sau agitat si cu treziri pe parcursul noptii), nu afecteaza nivelul de zahar din sange.  

Pe de alta parte, cafeaua neagra tare, consumata inainte de micul dejun, a crescut substantial raspunsul la glucoza din sange cu aproximativ 50%. Asta inseamna ca daca bei cafea inainte sa mananci, ca sa scapi de somnolenta, organismul tau are jumatate din capacitatea normala de a tolera zaharul din micul dejun si glicemia creste puternic. 

„Stim ca aproape jumatate dintre noi ne vom trezi dimineata si, inainte de a face orice altceva, vom bea o cafea. Cu cat ne simtim mai obositi, cu atat cafeaua va fi mai puternica. Acest studiu este important si are implicatii de anvergura asupra sanatatii, deoarece pana acum am avut cunostinte limitate despre ceea ce inseamna asta asupra organismului nostru, in special pentru controlul metabolic si al zaharului din sange.

Mai simplu spus, controlul glicemiei este afectat atunci cand primul lucru cu care corpul nostru intra in contact este cafeaua, mai ales dupa o noapte de somn perturbat. S-ar putea sa imbunatatim acest lucru mancand mai intai si apoi consumand cafeaua, daca simtim ca inca mai avem nevoie de ea. Stiind acest lucru, putem aduce beneficii importante pentru sanatatea noastra”, a declarat James Betts, profesor si codirector al Centrului pentru nutritie, exercitii fizice si metabolizare la Universitatea din Bath din Marea Britanie, potrivit antena3.ro.

Prin urmare, cel mai bine este sa consumi cafeaua dupa micul dejun. Iar cel mai bine este sa o bei fara zahar sau miere, deoarece cafeaua indulcita are acelasi numar de calorii ca un mid dejun tipic.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului