Dieta si nutritie

#silueta #dieta #grasime #bauturi #mihaela bilic

Atentie la caloriile in forma lichida! Bautura care "depune" grasime pe burta

Silueta beneficiaza de mult mai multa atentie in timpul verii, deoarece toate doamnele si domnisoarele sunt preocupate de cum vor arata la plaja. Fie ca pleci in vacanta la mare, fie ca alegi sa pastrezi distanta sociala, dar vrei, totusi, sa arati bine, iata un sfat esential de la nutritionistul Mihaela Bilic.

Apa cu multa fructoza incarca ficatul cu materie prima ce se va transforma in depozit de grasime, si nu oriunde, ci chiar pe abdomen.

Degeaba te abtii de la prajituri daca vei consuma bauturi racoritoare cu mult zahar sau apa cu multa fructoza, cum avem in sucurile naturale. Acestea au un aport caloric similar, insa caloriile din bauturi sunt mult mai periculoase pentru ca nu sunt "recunoscute" astfel de organism. "Organismul nu numara caloriile venite din lichide; le considera apa, prin urmare nu satura si nici mare satisfactie nu produc. Apa cu mult zahar (asa cum avem in bauturile racoritoare) si apa cu multa fructoza (asa cum avem in sucurile naturale) nu fac decat sa incarce ficatul cu "materie prima" din care se produce usor grasime de depozit - si nu oriunde, ci pe burta/abdomen. Dar inapoi la gust, acolo unde silueta si satietatea sunt sabotate din plin. Ei bine, nici satisfactia gustativa nu e pe masura aportului energetic, daca ne gandim ce putin ne bucuram de aroma celor 7 lingurite de zahar dintr-un pahar de suc", atentioneaza medicul Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook.

In mod normal, un pahar de bautura preparata in casa in care ai pune 7 lingurite de zahar ar fi imposibil de baut. In sucuri, insa, gustul pregnant de dulce este "ascuns" de zeama de lamaie, concentratul de fructe, sare si dioxid de carbon: "Mai simplu spus, tot ce e acrisor si/sau acidulat taie din dulceata. Si ca raul sa fie si mai rau, temperatura poate sabota si ea perceptia: cu cat un lichid e mai rece, cu atat PARE mai putin dulce. Data viitoare cand veti simti nevoia sa va racoriti si sa va hidratati cu un pahar de suc, intrebati-va pragmatic: n-ati prefera un pahar de apa si o mica prajitura? Nu de alta, dar «bugetul» caloric e similar, insa placerea si satisfactia sunt incomparabile".

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.