Dieta si nutritie

#astenie de primavara #dieta #alimentatie

Astenia de primavara. Ce alimente ne redau tonusul la iesirea din sezonul rece

Schimbarile de temperatura si cantitatea de lumina solara din timpul primaverii pot provoca, in unele cazuri, astenie, iar ea poate fi combatuta de cele mai multe ori printr-o alimentatie corecta.

Astenia de primavara se manifesta prin stari de oboseala, lipsa apetitului, diminuarea puterii de concentrare si iritabilitate. In ciuda faptului ca nu se cunoaste inca modul in care aceasta ia nastere, se stie sigur ca alimentatia joaca un rol important in prevenirea asteniei.

Ce sa mananci pentru a alunga astenia de primavara

Primavara avem nevoie in principal de alimente care ne dau energie si care ne furnizeaza vitaminele si mineralele necesare pentru a consolida sistemul imunitar si a putea infrunta alergiile de sezon. Hidratarea mentine caile respiratorii curate si proteinele ne ajuta sa ne protejam tonusul muscular.

Recomandarile alimentare se bazeaza pe ce plante apar in mod natural in aceasta perioada a anului.

Verdeturi si legume: dovlecel, dovleac, ceapa, fasole, salata, nap, castravete, praz, ridiche si morcovi;

Fructe: avocado, caise, cirese, lamai, piersici, portocale, nectarine si banane.

Dieta pentru un tonus ridicat

Pentru a te simti energic/a toata ziua este suficient sa consumi doua grupe esentiale de alimente: fructe, care ne dau energie aproape imediat, si cereale integrale. Pe parcursul zilei este recomandat consumul a cinci portii de fructe  proaspete sau combinate cu cereale.

Micul dejun

La micul dejun, cafeaua sau ceaiul, nu sunt recomandate, contrar a ceea ce stiai pana acum. Corpul si mintea noastra au nevoie de energie, nu de substante excitante, care sa ne trezeasca brusc in simtiri. Cei mai buni „furnizori” de energie sunt carbohidratii si fructele. In plus, cafeina sporeste senzatia de iritabilitate si este recomandat sa o inlocuim cu infuzii de plante relaxante, precum teiul sau pasiflora, care sa ne ajute sa ne stabilizam starea de spirit.

Pranz

La pranz cel mai important este sa aprovizionam organismul cu multa fibra din verdeturi si paine integrala pentru a-l ajuta sa se mentina curat.

Cina

Ultima masa a zilei ar fi bine sa fie o combinatie de fructe si legume. Este de preferat sa cinam cu cel putin doua ore inainte de a merge la culcare, pentru a permite corpului sa digere mancarea inainte de somn.

FOTO: Unsplash.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare