Dieta si nutritie

#alimente sanatoase #alimentatie sanatoasa #dieta #alimente

Alimentele care nu trebuie sa-ti lipseasca din casa! Mananci pe saturate si nu te ingrasi!

Pentru a slabi sau pentru a te mentine, nu trebuie sa te infometezi. Trebuie doar sa consumi acele alimente care au putine calorii, astfel incat sa poti manca pe saturate fara sa pui un gram pe tine. Daca nu stii care sunt aceste alimente ti-am pregatit o lista cu cele mai sanatoase si satioase alimente pe care le poti consuma fara regrete.

Legume

Legumele nu trebuie sa-ti lipseasca niciodata din farfurie. Acestea trebuie sa reprezinte jumatate din portia de mancare de la o masa. Ideal este sa consumi intre 200 si 300 de grame de legume la o masa. Iata care sunt legumele pe care le poti consuma fara regrete, curde sau gatite la abur, la cuptor sau trase in tigaie fara ulei.

1. Varza

2. Rucola

3. Sparanghel

4. Broccoli

5. Salata verde

6. Conopida

7. Castraveti

8. Ciuperci

9. Spanac

10. Ardei

11. Telina

12. Fasole verde (pastai)

13. Dovlecei

14. Vinete

Fructe

Fructele trebuie consumate intre mese, la gustari. Sunt sanatoase, pline de vitamine si minerale, insa nu trebuie sa exagerezi deoarece acestea contin fructoza care, in cantitati mari, ingrasa. Asadar nu consuma mai mult de un fruct, maxim doua, la o gustare. Iata care sunt fructele pe care le poti consuma fara regrete.

15. Mar

16. Para

17. Rodie

18. Grepfruit

19. Portocala

20. Ananas

21. Banana (nu mai mult de o banana pe zi)

22. Caise

23. Piersici

Proteine

Nicio masa fara proteine! Daca vrei sa slabesti, proteinele nu trebuie sa-ti lipseasca din farfurie. Acestea sunt deosebit de sanatoase, daca sunt alese corect. Ce inseamna corect? Sa aiba un continut cat mai mic, spre deloc, de grasimi. Iara daca tii post sau ai adoptat o dieta vegana, trebuie sa stii ca exista si proteine vegetale, la fel de benefice ca cele animale. 

Proteinele trebuie sa reprezinte 30% din farfurie, la o masa. Proteinele se impart in doua categorii: vegetale si animale.

Proteine vegetale

24. Naut

25. Fasole rosie (boabe)

26. Linte

27. Mazare (boabe)

28. Mazare galbena

29. Soia

30. Tofu

31. Lapte de soia

32. Iaurt de soia

Proteine animale

33. Oua

34. Branzeturi slabe (cottage, urda)

35. Iaurt cu maxim 2% grasime

36. Lapte

37. Carne slaba (pui, curcan, vita)

38. Peste si fructe de mare

Carbohidrati sanatosi

Restul farfuriei (20%) trebuie sa fie compusa din carbohidrati sanatosi, precum:

39. Paine integrala

40. Paste integrale

41. Orez integral

42. Lipie/tortilla integrala

43. Fulgi de ovaz

44. Grau spelta

45. Hrisca

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare