Dieta si nutritie

#riduri #alimentatie sanatoasa # ingrijirea pielii #piele frumoasa

Alimente sanatoase de iarna pentru o piele frumoasa

Chiar daca in sezonul rece ne expunem cat mai putine portiuni de piele , este foarte important sa o protejam si sa o hidratam. Alimente precum grapefuit, cafea, fasole, ceai sau morcovi protejeaza pielea, reduc riscul de cancer, pastreaza pielea ferma si previn aparitia ridurilor.

Iata ce poti consuma iarna pentru o piele sanatoasa si frumoasa:
 

Grapefruit pentru o piele catifelata


Pentru un ten frumos si luminos alege grapefruit rosu. Acesta este bogat in licopen , un antioxidant puternic care ajuta la imbunatatirea calitatii pielii.

Intr-un studiu recent se arata ca persoanele care consuma alimente bogate in licopen au o piele mai catifelata si sanatoasa. Alimente bogate in licopen sunt si rosiile, morcovii, pepenele rosu sau ardeii rosii.
 

Cafea pentru reducerea riscului de cancer de piele


Consumul unei singure cesti de cafea zilnic reduce riscul de dezvoltarea a cancerului de piele. In general, femeile care consuma zilnic o ceasca de cafea sunt mai putin expuse riscului de cancer de piele.

Cantitata maxima de cafea pe care o poti consuma zilnic este de 4 - 5 cesti. Pentru a beneficia de proprietatile curative ale cafelei este indicat sa consumi cafea cu cofeina. Cafeaua decofeinizata nu are aceleasi efecte.
 

Fasole verde pentru conservarea colagenului din piele


Fasolea verde este bogata in isoflavone, un tip de antioxidanti puternici. Acesti antioxidanti lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi si protejeaza pielea de razele soarelui.

Isoflavonele ajuta si la conservarea nivelului de colagen din piele, care incepe sa decline incepand de la 20 de ani.
 

Ceai pentru inhibarea tumorilor canceroase


Cofeina din ceai protejeaza pielea de cancer si distruge celulele canceroase. De asemenea, cofeina din ceai protejeaza si celulele pielii de efectele nocive ale razelor ultraviolete, blocand proteinele care ajuta la dezvoltarea celulelor canceroase. Astfel, cofeina inhiba dezvoltarea tumorilor canceroase.
 

Morcovi pentru piele sanatoasa


Morcovii contin betacaroten si licopen, doua tipuri de antioxidanti puternici care protejeaza pielea de razele ultraviolete. Morcovii reduc si riscul de cancer de piele.

Pentru a beneficia de proprietatile curative ale morcovilor, acestia pot fi consumati atat in forma naturala, cat si sub forma de suc.
 

Ton pentru o piele tanara


Tonul, ca si alte specii de pesti bogati in acizi grasi omega 3, ajuta la mentinerea tanara a pielii si previne cancerul de piele. Substantele active din peste ajuta la conservarea colagenului din piele, o proteina care pastraza pielea ferma.

De asemenea, acizii grasi omega 3 previn cancerul de piele si reduc inflamatiile din organism care favorizeaza dezvoltarea tumorilor canceroase. Pentru a avea o piele tanara, este indicat sa consumi saptamanal 2 - 3 portii de peste.
 

Broccoli pentru o piele fara riduri


Consumul de alimente bogate in vitamina C, precum broccoli, ajuta la prevenirea si reducerea ridurilor . De asemenea, broccoli reduce si uscaciunea tenului, dar si efectele negative ale radicalilor liberi si razelor ultraviolete. Ajuta si la sintetizarea colagenului, care mentine pielea ferma.
 

Spanac pentru protectia pielii


Spanacul stimuleaza productia de luteina, un antioxidant care protejezeaza tenul de efectele nocive ale razelor ultraviolete. Spanacul contine cantitati importante de vitamina C, E si K, dar si acid folic si alti antioxidanti benefici pentru piele.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare