Dieta si nutritie

#alimentatie sanatoasa #alimente de evitat #alimente rele

Alimente "rele" pe care ar trebui sa le consumi

Painea, ciocolata, nucile, ouale sau carnea de vita sunt alimente pe care nu le putem scoate din alimentatie, dar a caror reputatie nu este prea buna. Aceste alimente sunt insa esentiale pentru organismul uman, contin vitamine, minerale si antioxidanti puternici. Secretul este sa le consumam cu moderatie.
 

Unt de arahide


Reputatie: Untul de arahide contine cantitati mari de grasimi si ingrasa.

Vestea buna: Untul de arahide este bogat in grasimi, insa acestea nu sunt intotdeauna daunatoare pentru organismul uman. Consumat cu moderatie are numeroase beneficii. Untul de arahide are si un continut caloric mare, astfel ca este indicat sa il consumi in cantitati cat mai mici.

Este indicat sa consumi 20 de grame pe zi. Untul de arahide este o sursa importanta de proteine si acid folic, un tip de vitamina D important pentru dezvoltarea celulara.
 

Oua


Reputatie: Oule contin cantitati mari de colesterol.

Vestea buna: Grasimile saturate si trans sunt raspunzatoare pentru ingrasare si alte probleme de sanatate . Ouale contin grasimi bune si sunt si foarte satioase. Persoanele care mananca oua la micul dejun sunt mult mai satisfacute, consuma mai putine alimente la celelalte mese si evita gusarile nesanatoase.

Galbenusul de oua contine substante active care reduc riscul de degnerare maculara, care duce la orbire in randul persoanelor de peste 50 de ani.
 

Carne de vita


Reputatie: Carnea de vita contine grasimi saturate si colesterol.

Vestea buna: Bucatile de carne macra de vita contin cantitati mici de grasimi. Sunt insa o sursa importanta de proteine si fier, un mineral esential pentru oxigenarea organismului. Atunci cand cumperi carne de vita, alege bucatile de culoare rosie intens, cu foarte putine urme de grasime.
 

Ciocolata


Reputatie: Ciocolata contine cantitati mari de grasimi si zahar.

Vestea buna: Ciocolata neagra contine flavonoide, antioxidanti foarte puternici, extrem de benefici pentru sanatatea sistemului cardiovascular. Consumul zilnic de ciocolata neagra reduce stresul si genereaza o stare de bine. Este totusi indicat sa nu abuzezi si sa te limitezi la 2 - 3 patratele pe zi.
 

Cartofi


Reputatie: Cartofii au index glicemc ridicat, ceea ce mareste nivelul de zahar din sange.

Vestea buna: Cartofii sunt o sursa importanta de fibre, potasiu si vitamina C. Consuma cartofi copti sau fierti, cu putin ulei de masline, care ajuta la micsorarea indexului glicemic.
 

Cafea


Reputatie: Cafeaua cauzeaza palpitatii si afecteaza somnul.

Vestea buna: Substantele active din cafea reduc riscul de dementa, diabet si cancer de ficat. Este indicat sa consumi 3 cesti de cafea pe zi, in special in prima parte a zilei. In acest fel vei evita insomniile.
 

Nuci


Reputatie: Nucile contin cantitati mari de grasimi.

Vestea buna: Nucile contin grasimi, insa sunt grasimi benefice pentru organismul uman. Pe langa grasimi, nucile sunt bogate si in antioxidanti benefici pentru sanatatea ochilor. Contin vitamina E si acizi grasi omega 3.
 

Paine


Reputatie: Painea contine cantitati mari de carbohidrati rafinati.

Vestea buna: Painea din cereale integrale este extrem de benefica pentru organismul uman. Incearca astfel sa eviti consumul de paine alba. Cerealele integrale au numeroase proprietati benefice si prelungesc viata.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare