Dieta si nutritie

#fericire #depresie #buna dispozitie #ceai verde #alimente depresie

Alimente recomandate cand suferi de depresie

Simti ca ti s-au inecat toate corabiile si nu mai gasesti portita de iesire din starea proasta? Incearca sa te binedispui cu o omleta, cu o portie de peste sau cu o ceasca de ceai verde. Aceste alimente te vor ajuta sa vezi viata in culori luminoase.

De multe ori, atunci cand suntem deprimati ne refugiem in activitati care ne linistesc. Mancatul este una dintre aceste activitati, iar cei care sufera de depresie incearca sa isi gaseasca confortul in alimentele preferate, precum ciocolata, cartofii prajiti sau produsele de patiserie.

Efectul acestora este insa de scurta durata. Specialistii recomanda sa ne indreptam atentia spre alimente care au capacitatea de a stimula starea de bine , pe termen lung.

Alimentele nepotrivite pe care le consumam in momentele de criza pot agrava starea de depresie si pot duce la simptome serioase precum letargie, iritabilitate si pofta de mancare exagerata.

In schimb, alimentele potrivite stabilizeaza nivelul de zahar din sange, indeparteaza schimbarile de dispozitie si stimuleaza neurotransmitatorii din creier , care influenteaza starea de bine.

Iata mai jos cateva alimente care iti vor reda buna dispozitie:
 

Oua


Cand te simti stresat si deprimat, mergi in bucatarie si prepara o omleta. Omleta din galbenusuri este bogata in vitamina B si proteine.

O dieta bogata in complexul de vitamine B ajuta la reducerea simptomelor cauzate de depresie. Vitaminele B6 si B12 imbunatatesc functia neuronala, ducand la o stare de bine.

Proteinele din oua te ajuta sa te simti satisfacut pentru o perioada mai mare de timp. Tot proteinele stabilizeaza si nivelul de zahar din sange.
 

Nuci si seminte


Nucile si semintele sunt bogate in magneziu, un mineral care stimuleaza productia de serotonina. Magneziul ofera si energie fizica.

Astfel, pentru a te simti bine, poti consuma seminte de dovleac , floarea soarelui, caju, migdale sau alune.

Nucile sunt si o sursa importanta de proteine si grasimi naturale benefice organismului. Este indicat, insa, sa le consumi in stare cruda, fara sare sau alte zaharuri, care nu aduc niciun beneficiu organismului uman.
 

Peste


Pestele este o sursa importanta de acizi grasi omega 3, extrem de benefici pentru organismul uman. Pentru a indeparta simptomele depresiei, consuma somon, hering, sardine, ton, pastrav sau macrou.

De asemenea, poti introduce in alimentatie si suplimente pe baza de ulei de peste.

Alimentele bogate in omega 3 ajuta la imbunatatirea structurii membranei creierului si functiei neuronale. Acizii grasi omega 3 stimuleaza si productia de materie cenusie.

Studiile au aratat ca persoanele deprimate au mai putina materie cenusie. Consumul de peste poate astfel imbunatati acest aspect.


Cereale


Quinoa , orzul sau meiul sunt cereale pe care este indicat sa le introduci in alimentatia ta, in special atunci cand esti deprimat.

Aceste cereale contin carbohidrati naturali complexi, care necesita mai mult timp pentru a fi digerati. Astfel, stabilizeaza nivelul de zahar din sange si maresc productia de serotonina din creier, un hormon aflat in stransa legatura cu starea noastra de bine.

Aceste cereale pot fi consumate si de persoanele cu intoleranta la gluten.
 

Ceai verde


Ceaiul verde este bogat in complexul de acizi L-theanina. Ceaiul verde poate fi consumat atat cald, cat si rece si in diverse combinatii, cu iasomie sau fructe de padure.

Acizii din acest ceai imbunatatesc functia creierului si concentrarea. Ceaiul verde are si un efect calmant asupra intregului organism.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare