Dieta si nutritie

#alimentatie sanatoasa #mic dejun #alimente micul dejun #grasimi alimentatie

Alimente pe care sa le eviti la micul dejun

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, insa atunci cand consumi covrigi, mezeluri sau prajeli alimentatia ta este data peste cap, iar kilogramele in pus se vor depune cu rapiditate.

Incearca sa evitie alimentele grase, bogate in calorii si sa le inlocuiesti cu produse sanatoase, pline de nutrienti care sa iti ofere energie pentru intreaga zi.

Iata ce trebuie sa eviti:
 

Oua Benedict


Ouale contin multe proteine si vitamine esentiale, insa in cantitati exagerate devin o catastrofa calorica. Servite cu sos olandez, compus in galbenusuri si unt, ouale Benedict sunt extrem de bogate in calorii si grasimi.

Cand consumi astfel de oua, incearca sa renunti cel putin la sos si sa le asortezi cu o salata proaspata din rosii sau sparanghel.
 

Covrigi cu crema de branza


Un covrig are peste 300 de calorii, iar doua linguri de crema de branza mai adauga inca 100 de calorii si peste 10 grame de grasime. Incearca sa consumi paine integrale, mult mai sanatoasa si satioasa si alege branza degresata, care contine foarte multe proteine.
 

Briose


Briosele se prepara in nenumarate variante, arome, gusturi si glazuri. Contin faina alba, zahar rafinat sau unt, ceea ce rezulta un preparat cu foarte multe calorii. O singura briosa poate avea peste 400 de calorii.

Daca iti plac aceste gustari, incearca sa consumi o singura briosa, de preferat cu putine grasimi si din faina integrala.
 

Biscuiti cu crema


Biscuitii tai preferati sunt o sursa de calorii, grasimi si zaharuri care vor avea un impact negativ asupra siluetei tale. Biscuitii sunt realizati din faina alba, unt, zahar. Pentru a reduce caloriile, alege sortimentele cu mai putine grasimi.
 

Rulouri cu scortisoara


Rulourile cu scortisoara iti pot potoli pofta de dulciuri, insa aceste produse nu contin nicio substanta nutritiva. Sunt preparate din faina alba, unt, zahar, crema de scortisoara sau crema de branza. Toate acestea sunt ingrediente cu un index glicemic foarte mare.

Cel mai bine este sa uiti total de acest desert. Daca ai pofta de ceva dulce consuma fructe sau un iaurt cu scortisoara.
 

Quiche


Preparat din oua si legume, acest produs alimentar poate fi sanatos. Insa crusta din crema de branza contine foarte multe calorii si grasimi. Quiche-ul mai contine si smantana, bogata in grasimi saturate.

Cand prepari quiche incearca sa inlocuiesti untul cu ulei de rapita, iar faina alba cu faina integrala. De asemenea, renunta la smantana si branza grasa si foloseste branza degresata.
 

Cafea cu lapte


Dimineata este momentul perfect al zilei pentru o cafea fierbinte, aromata si delicioasa. Cafeaua cu lapte, frisca si alte ingrediente cremoase devine insa un desert plin de calorii. Incearca sa renunti la cafeaua astfel pregatita si sa o consumi simpla.

De asemenea, poti inlocui laptele gras cu lapte degresat. Zaharul il poti inlocui cu scortisoara sau un baton de vanilie.
 

Friganele


Friganelele sunt delicioase, aromate si cremoase. Insa contin cantitati mari de grasimi si calorii. Un astfel de rasfat dulce poate avea chiar si peste 1000 de calorii, ceea ce este un dezastru pentru silueta.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare