Dieta si nutritie

#sanatate # estrogen #alimentatie

Alimente pe care ar trebui sa le consumi daca suferi de dereglari ale nivelului de estrogen

Un nivel echilibrat al estrogenului este necesar pentru a avea o minte si un corp sanatoase si bine hranite. Estrogenul este hormonul sexual responsabil cu dezvoltarea si intretinerea caracteristicilor feminine ale corpului. De asemenea, acesta faciliteaza dezvoltarea unui mediu sanatos pentru embrion dupa fertilizare si ajuta ciclul menstrual feminin. Nivelul de estrogen poate fi reglat si cu ajutorul alimentelor.

Dereglarea nivelului de strogen poate avea un efect daunator asupra sanatatii femeilor

Potrivit unui studiu, un procent enorm de 80% dintre femeile din toata lumea sufera din cauza dezechilibrului de estrogen. Aceasta dereglare apare cand femeile sufera o schimbare (fie crestere, fie scadere) a nivelului normal de estrogen,  de poate fi cauzata de mai multi factori.

Cauze

Stresul, bolile, obiceiurile alimentare nesanatoase, calitatea scazuta a somnului, nivelul crescut de cortizol, fazele pubertatii, premenopauza si menopauza sunt cateva dintre cauzele principale ale dereglarii nivelului de estrogen la femei.

Efecte

Dezechilibrul de estrogen poate avea efecte extrem de neplacute precum cresterea in greutate, oboseala, subtierea parului, scaderea fertilitatii si chiar infertilitate, daca nu este tratat la momentul oportun.

In plus, femeile pot suferi de migrene, sani durerosi si apetit sexual scazut. Acest dezechilibru hormonal poate face ravagii in ciclul menstrual lunar si poate cauza probleme in menopauza, fenomen care are loc natural la femei intre varsta de 45 si 54 de ani.

Controleaza nivelul de estrogen prin consumul de alimente sanatoase

Din fericire, pe langa tratamentele hormonale pe care medicul le poate recomanda in cazul dezechilibrelor grave, exista solutii la indemana oricui pentru a mentine un nivel optim de estrogen. Cele mai multe sunt oferite de natura.

Avocado

Un incredibil super aliment cu o gama larga de beneficii pentru sanatate, avocado a devenit popular in intreaga lume. Acesta este plin de potasiu, zinc, grasimi mononesaturate, folati si fibre. De asemenea, fructul de avocado are si o multime de vitamine precum B5, B6, C, E si K. O jumatate de avocado pe zi va produce o eliberare de estrogen in organism. Acesta echilibreaza nivelul de estrogen din corp, pastrand pielea radianta si sanatoasa.

Legume cu frunze verzi

Aproape toate problemele de sanatate pot fi rezolvate prin consumul regulat de legume cu frunze verzi, datorita beneficiilor lor. Bogate in antioxidanti, fier, calciu, magneziu si zinc, legumele cu frunze precum spanacul, kale si broccoli au o densitate mare de nutrienti.

Ele inhiba eficient balonarea, crampele dureroase si schimbarile de dispozitie. Aceste legume sunt de asemenea foarte bune la metabolizarea estrogenului si ajuta echilibrarea hormonala.

Nuci

Consumul de nuci si migdale ajuta la echilibrarea hormonala eficienta. Bogate in proteine, antioxidanti si Omega 3, pot fi mancate pe tot parcursul zilei. Ele echilibreaza secretiile de estrogen din corp si imbunatatesc mentinerea nivelului normal in timp.

Nucile ajuta si la gestionarea efectelor secundare provocate de dezechilibrul hormonal precum acneea, depresia, anxietatea si schimbarile de dispozitie. 

Oua

Evitarea galbenusului de ou este gresita! Acesta creste nivelul de colesterol bun din corp (HDL), in locul colesterolului nociv (LDL). Ouale nu doar contribuie substantial la mentinerea unui corp sanatos, ci echilibreaza si nivelul de estrogen. Ele sunt un super aliment bogat in vitamine si nutrienti, ce pastreaza pielea curata atat la interior, cat si la exterior, prin eliminarea toxinelor din organism. Se pot consuma cel mult trei oua pe zi pentru beneficii maxime.

Legume de primavara

Legumele care apar primavara sunt foarte bogate in nutrienti. Printre acestea se numara si anghinarea, sparanghel, fenicul si planta de mustar, care indeparteaza toxinele si elementele cauzatoare de boli din organism. Cunoscute pentru sustinerea sistemului imunitar, prin natura lor sunt anti inflamatoare si previn balonarea si acumularea de grasimi. Datorita proprietatilor lor, legumele de primavara ajuta la echilibrarea si mentinerea nivelului adecvat de estrogen din corp.

Fructe

O lista cu alimente care mentin controlul asupra nivelului de estrogen este incompleta fara fructe, inclusiv ardeiul gras si rosiile (da, sunt fructe!), bogate in antioxidanti si Vitamina C. Acestea asigura un nivel echilibrat de estrogen, facilitand eliminarea celui in exces sau cresterea nivelului acestuia, dupa caz. Pot fi consumate alaturi de legume gatite, salate si sandwichiuri in fiecare zi.

Viata de zi cu zi ne face sa fortam limitele si sa nu ne multumim decat cu succesul. Un program prea incarcat poate sta in calea unei diete corecte, a obiceiurilor sanatoase de somn si a dorintei de a ne tine departe de stres. Toate acestea la un loc pot contribui la un dezechilibru de estrogen in organism. Dar, cu putina vointa si cu ajutorul acestor alimente, putem duce o viata sanatoasa intr-un corp hranit si rezistent.

FOTO: unsplash.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare