Dieta si nutritie

#alimente #alimente sanatoase #alimentatie sanatoasa

Alimente de mancat la plaja

Daca vei merge la plaja si te vei scalda in mare, senzatia de foame va interveni mai repede decat ai crede. Efortul si joaca in apa te vor lasa fara energie, iar pentru a-ti incarca bateriile trebuie sa mananci. Din pacate, este destul de dificil sa gasesti alimente care sa reziste foarte mult timp la caldura si care sa iti ofere nutrienitii necesari.

Totusi, daca ai o geanta mica, frigorifica, exista cateva produse alimentare pe care le poti consuma fara probleme.


Snaksuri


Chipsurile, painea prajita cu diverse arome, pufuletii, saratelele sau biscutii sunt doar cateva dintre variantele pe care le ai in ceea ce priveste micile gustari de la plaja. Acestea au un gust bun, sunt satioase si nu se strica atunci cand temperaturile sunt ridicate. Incearca sa consumi aceste produse in intervalul ora 11.00 - 12.00 (inainte de masa de pranz) si apoi intre 16.00 si 18.00 (inainte de masa de seara).

Este adevarat ca poate fi destul de tentant sa rontai toata ziua din aceste alimente, insa incearca sa te abtii si sa le consumi doar atunci cand trebuie, pentru ca au un continut caloric foarte mare.


Sucuri de fructe


Inainte de a pleca de la hotel, prepara-ti un suc de fructe sau legume. Dincolo de faptul ca aceste sucuri iti hidrateaza intregul organism (lucru necesar pentru a preveni insolatia), vei avea parte de nenumarate vitamine si minerale, pe care corpul le va asimila din plin atunci cand consumi foarte multa energie, cand inoti sau te joci in apa/pe plaja.

Este recomandat sa combini sucurile cu apa plata (o parte suc de fructe, o parte apa), astfel incat corpul tau sa se bucure de o hidratare optima.


Fructe oleaginoase si deshidratate


Alunele, migdalele, nucile caju, nucile pecan sau fisticul sunt doar cateva dintre fructele oleaginoase pe care le poti consuma pe plaja. In acelasi timp, poti consuma fructele oleaginoase in combinatie cu fructele deshidratate: stafide, merisoare, caise confiate, prune uscate etc.

Acestea sunt satioase, gustoase si pline de nutrienti.


Fructe si legume proaspete


Pune intr-o casleta de plastic cateva legume: morcovi, ardei gras, bucati de telina, dar si fructe: mere, piersici sau bucati de pepene verde sau galben. Chiar daca sunt mai caldute din cauza soarelui, aceste fructe sunt foarte hidratante si iti vor tine de foame.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare