Dieta si nutritie

#alimentatie sanatoasa #infometare #foame #guma de mestecat #dulciuri

Alimente care te infometeaza

Guma de mestecat , dulciurile, alimentele semipreparate sau bauturile carbogazoase sunt extrem de nocive pentru organismul uman. Ofera energie de scurta durata si intensifica senzatia de foame.

 

Guma de mestecat


Guma de mestecat stimuleaza sucurile gastrice si produce saliva. Saliva este produsa atunci cand aromele din guma de mestecat patrund pana in stomac. Stomacul este pacalit de aceste arome si crede ca are parte de mancare. Astfel, stomacul se pregateste pentru digestie, ceea ce duce la senzatia de foame.
 

Sucuri carbogazoase dietetice


Chiar daca pe eticheza scrie ca sunt produse dietetice, nu te lasa pacalit. Studii recente arata ca aceste bauturi infometeaza. Indulcitorii artificiali care sunt folositi la prepararea acestor bauturi stimuleaza apetitul alimentar.

Tot acesti indulcitori artificiali inhiba si productia de celule ale creierului care produc senzatia de satietate.
 

Dulciuri


Chiar daca producatorii si comerciantii sustin ca fructoza din dulciuri se incadreaza in cantitati moderate, aceste afirmatii sunt departe de adevar. Dulciurile pe care le gasim pe rafturile magazinelor contin cantitati mari de indulcitori, zahar si fructoza.

Aceste substante dulci intervin in procesele metabolice ale organismului, ducand la efecte secundare alarmante. Dependenta de dulciuri si mancatul in exces sunt cateva dintre consecintele consumului de dulciuri.

Fructoza din produsele dulci incetineste productia de leptina din organism. Leptina este un hormon esential, care controleaza apetitul alimentar.
 

Alimente semipreparate congelate


Alimentele congelate semipreparate, in special cele de dieta, sunt sarace in calorii, astfel ca aceste protii nu asigura nutrientii necesari organismului. In timpul procesarii, nutrientii din fructe, legume sau carne sunt eliminati in totalitate.

Daca optezi pentru astfel de preparate, combina-le cu o salata din legume proaspete sau fructe.
 

Produse de patiserie


Produsele de patiserie, chiar daca au un gust foarte bun, nu aduc organismului niciun fel de nutrienti . Zaharul si faina rafinata nu contin fibre sau alti nutrienti. Ofera rapid energie, care insa scade dramatic in cateva ore, ceea ce va accentua senzatia de foame.
 

Batoane de cereale


Batoanele de cereale pentru micul dejun contin cantitati mari de zahar. Ofera organismului foarte putini nutrienti si intensifica senzatia de foame. Evita astfel de produse si alege cerealele integrale, pe care sa le combini cu fructe.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare