Dieta si nutritie

#alimente sanatoase #ovaz #oboseala #vitamine #energie #spanac #iaurt #alimente oboseala

Alimente care inlatura oboseala

Ovazul, iaurtul sau spanacul sunt alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta ta. Sunt bogate in vitamine, minerale si nutrienti care stimuleaza producerea de energie.

 

Ovaz


Ovazul reprezinta solutia ideala pentru un mic dejun consistent si hranitor, care sa ofere energia necesara pentru intreaga zi. Este un super aliment, extrem de benefic pentru sistemul digestiv.

Cum functioneaza: Carbohidratii din ovaz sunt usor de digerat si ofera energie intregului organism. Spre deosebire de cerealele cu adaosuri si zaharuri pe care le gasesti in comert, ovazul nu duce la pofta de zahar.

Fibrele alimentare din ovaz sunt satioase si previn mancatul excesiv din timpul zilei, care poate duce la crestere in greutate si oboseala. Fibrele sunt esentiale pentru o digestie sanatoasa, previn infectiile cu bacterii si constipatia.

Pe langa continutul ridicat de fibre, ovazul este bogat in magneziu , proteine si fosfor, nutrienti care sunt in stransa legatura cu nivelul de energie. Ovazul este si o sursa importanta de vitamina B1 , esentiala pentru producerea de energie.

Cand sa consumi: Ovazul se consuma la micul dejun. Evita insa produsele cu aditivi, zaharuri si alte adaosuri precum ciocolata sau caramel. Alege variantele integrale.
 

Iaurt


Iaurtul este cremos, aromat si unul dintre cele mai sanatoase alimente. Este bogat in proteine si probiotice , substante esentiale pentru o digestie sanatoasa.

Cum functioneaza: Datorita texturii sale usoare, iaurtul se metabolizeaza rapid in energie. Contine carbohidrati si proteine, care ofera senzatia de satietate. Iaurtul contine si probiotice, bacterii benefice pentru sistemul digestiv, care protejeaza impotriva agentilor patogeni.

Elimina bacteriile daunatoare si inlatura simptomele oboselii cronice.

Cand sa consumi: Iaurtul poate fi consumat oricand, atat simplu, cat si cu nuci, migdale sau fructe.
 

Spanac


Spanacul este bogat in numerosi nutrienti esentiali pentru lupta impotriva oboselii. Este cea mai importanta sursa de fier, insa contine si magneziu si potasiu, surse esentiale de energie.

Cum functioneaza: Fierul joaca un rol important in lupta impotriva oboselii. Ajuta la transportul oxigenului catre toate celulele organismului. Spanacul contine si vitamina C, extrem de importanta in absorbtia fierului.

Magneziul si fosforul ajuta la functionarea corecta a creierului si nervilor.

Cand sa consumi: Spanacul poate fi consumat zilnic, atat in stare cruda, cat si fiarta. Il poti consuma si sub forma de bautura.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare