Dieta si nutritie

#prajituri #torturi #miere #fructe #zahar #fructoza #glucoza #bomboane

Adevarul despre zahar in alimentatie: ce sa eviti si ce sa consumi

Diabetul zaharat, obezitatea, tulburarile de somn, problemele dentare sau bolile cardiovasculare sunt principalele afectiuni cauzate de consumul abuziv de zahar. Cu toate acestea, zaharul nu poate sa lipseasca din alimentatia nimanui. Invata si tu ce tip de alimente ar trebui sa eviti si care sunt produsele al caror consum ar trebui sa il reduci, pentru a-ti pastra sanatatea intacta.

Ce este zaharul

Zaharul este o substanta de semisinteza care se obtine in principal din sfecla-de-zahar sau trestie-de-zahar, cu un continut mare de zaharoza (un dizaharid solid, alb si cristalin).

Exista doua tipuri de zahar: brut, nerafinat, care, alaturi de zaharoza, mai pastreaza si alte substante naturale provenite din planta de extractie, si cel rafinat, numai cu zaharoza.

Acesta din urma este procesat cu ajutorul unor substante chimice (dioxidul de sulf, acidul fosforic, hidroxidul de calciu si carbunele activ), fiind deposedat de nutrientii naturali si de vitaminele, mineralele, proteinele si enzimele pe care le contine in mod natural.

Separa tipurile de zahar

Joy Bauer, specialistul in nutritie al postului NBC si gazda emisiunii "What The Heck Are You Eating?", spune ca un consum prea mare de zahar te imbolnaveste, desi consumul de dulciuri este precedat de o stare de bine, organismul tau produce reactii care in timp duc la aparitia bolilor.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa separi zaharul rau de cel mai putin rau. Cu alte cuvinte, trebuie sa consumi zahar nerafinat, existent in fructe si in lactatele fara grasimi, bogate in fibre si calciu.

Pe de alta parte, alimentele de genul prajiturilor, torturilor, ciocolata sau bomboanele sunt extrem de sarace in vitamine si minerale, dar bogate in zahar rafinat.

Ce sa mananci

Totodata, este bine de stiut si ca zaharul brun este tot un zahar prelucrat, ce are in componenta un amestec de glucoza si fructoza, la fel ca si zaharul alb. Iar efectele nocive sunt aceleasi: creste nivelul de zahar din sange, ajuta la aparitia obezitatii, afecteaza sistemul digestiv, scade imunitatea si duce la privarea organismului de calciu.

Elimina din alimentatie bauturile acidulate si indulceste-ti cafeaua sau ceaiul cu doar o singura lingurita de miere pentru o ceasca, iar pentru a-ti satisface pofta de dulce, inlocuieste prajiturile cu fructe.

Sursa foto: healthyliving.msn.com
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.