Dieta si nutritie

# alimentesarate #dieta #alimente #sare

9 alimente care au mai multa sare decat ai fi crezut! Le consumi fara sa stii

Pentru o alimentatie corecta este important sa alegi cu grija alimentele pe care le consumi, dar si sa cunosti cat mai multe lucruri despre ingredientele din compozitia acestora. Iata asadar o lista de noua alimente care contin mai multa sare decat ai fi crezut.

1. Conservele cu legume

Legumele in conserve reprezinta o alegere tentanta, insa acestea sunt mult mai bogate in sodiu decat ai crede. Optiuni mai bune reprezinta legumele fie in stare proaspata, fie congelate. Insa, daca astfel de conserve sunt singura varianta pe care o ai, scurge-le si clateste cu atentie legumele inainte de a le consuma.

2. Branza

Sarea este un ingredient de baza al branzei, ajutand la pastrarea bacteriilor sub control si imbunatatirea texturii si a gustului, fiind totodata si un bun conservant. Poti opta pentru tipuri de branzeturi mai putin sarate sau chiar sa reduci cantitatea de sare adaugata in mancarurile pentru care vei folosi si branza.

3. Sosul pentru paste

Sosul special pentru paste contine, la prima vedere, ingrediente destul de sanatoase precum rosii, ceapa, usturoi si ardei. Insa, trebuie sa stii ca acesta are in compozitie si o cantitate mare de sodiu.

4. Paine

Painea facuta in casa nu necesita decat drojdie, faina, zahar, ulei si putina sare. Cu toate acestea, cele din comert au o cantitate de sare dubla sau chiar tripla. De aceea, este recomandat sa ai grija cata paine consumi la o masa.

5. Burgeri vegetali

O dieta vegetariana sau vegana este aleasa de multe ori datorita faptului ca este cunoscuta ca fiind mult mai sanatoasa. Insa, un burger vegetal poate avea de multe ori o cantitate mult prea mare de sare, care sa ajute la imbunatatirea gustului si texturii acestuia.

6. Dressingul pentru salata

Dressingul pentru salata este ales de multe ori pentru a da un plus de gust. Insa, cantitatea de sare din aceste dressinguri este una impresionanta. Recomandarea este sa te feresti mai ales de cele pe a caror eticheta scrie „continut scazut de grasimi”, acelea avand si mai multa sare in compozitie.

7. Cerealele

Cine nu este fan al cerealelor cu lapte la micul dejun? Insa, cu toate ca par o alegere sanatoasa pentru prima masa a zilei, multe tipuri de cereale au un continut foarte mare atat de zahar, cat si de sare.

8. Fursecurile

In momentul in care alegi o gustare pentru a iti satisface pofta de dulce, ai tendinta de a fi mai atent la cantitatea de zahar pe care aceasta o contine. Insa, daca un aliment este cunoscut ca fiind dulce, nu inseamna ca nu contine si sare. Iar fursecurile, spre exemplu, pot avea un mare adaos de sare, in special cele etichetate ca fiind sanatoase.

9. Bauturile pentru sportivi

Anumite tipuri de bauturi sunt create pentru sportivii care se antreneaza la un nivel inalt pentru o lunga perioada de timp. Iar aceste bauturi contin o mare cantitate de sodiu. De aceea, alegeri mai bune pentru atunci cand faci sport si te simti insetat sunt apa, apa cu nuca de cocos sau cea de artar.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.