Dieta si nutritie

#alimente #alimentatie #alimente sanatoase #alimente satioase #dieta si nutritie

8 alimente satioase si sanatoase

Iti este foame incontinuu si simti ca alimentele pe care le consumi nu te satisfac? Incearca alimente bogate in fibre, proteine si grasimi sanatoase care sunt extrem de satioase si confera multa energie, necesara pentru activitatile de peste zi.

Iata ce poti consuma:

Prune uscate. Prunele uscate sunt perfecte pentru o gustare satisfacatoare oriunde te-ai afla. Sunt bogate in fibre alimentare, esentiale pentru sistemul digestiv. Contin si cantitati importante de antioxidanti care protejeaza organismul de afectiuni severe, printre care si cancerul.

Nuci. Nucile, fisticul, migdalele si alunele sunt alimente extrem de satioase, care contin grasimi benefice pentru organismul uman. Datorita continutului ridicat de proteine si grasimi sunt gustari ideale pentru a beneficia de un nivel ridicat de energie de-a lungul zilei.

Legume. Cand iti este foame si ai nevoie de energie, consuma legume! Sunt sarace in calorii, dar bogate in vitamine, minerale si alti nutrienti benefici pentru organismul uman. Legumele contin si cantitati importante de fibre alimentare, care confera senzatia de satietate. Salatele sunt ideale atat pentru masa de pranz, cat si pentru cea de seara, alaturi de iaurt sau un sos de usturoi.

Fulgi de ovaz. Poti incepe o dimineata perfecta cu ajutorul unui bol cu lapte cald si fulgi de ovaz! Iti va da energie pentru intreaga dimineata si iti va oferi o senzatie de satietate timp indelungat, pentru a putea evita sa consumi alimente interzise.

Supa. La masa de pranz sau de seara, consuma un bol cu supa fierbinte. Pe langa faptul ca te vei simti mult mai bine si te vei incalzi instant in sezonul rece, supa este bogata in vitamine si minerale si confera satietate. Alege supele preparate acasa, din legume si carne slaba.

Proteine slabe. Pentru senzatia imediata de satietate, incearca sa consumi zilnic proteine slabe. Acestea iti dau energie si sunt ideale pentru orice masa. Poti alege atat surse vegetale, cat si surse animale de proteine.

Fasole. Lintea, nautul si fasolea sunt leguminoase bogate in fibre alimentare si pot fi incluse cu succes in orice dieta. Le poti consuma cu alte legume pentru o masa sanatoasa, cu un continut ridicat de vitamine.

Cartofi. Cartoful este o leguma cu o reputatie proasta, intrucat este adesea consumat sub forma de preparate prajite. Daca alegi insa sa-l consumi fiert sau copt, este o sursa importanta de energie. Contine si cantitati mari de potasiu, un mineral esential pentru organismul uman.

Sursa foto: weightwatchers.co.nz

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului