Dieta si nutritie

#sanatate #condimente #alimentatie # beneficii condimente #dieta si nutritie

6 condimente care fac minuni pentru sanatatea ta

Condimentele nu sunt bune doar pentru ca ofera un gust deosebit mancarurilor, ci si pentru ca au nenumarate beneficii pentru sanatatea ta. Chiar daca la prima vedere tentatia este sa cumperi condimente pentru a imbunatati gustul mancarurilor, este bine sa stii ca data viitoare cand le folosesti corpul tau iti va multumi.


1. Piperul


Piperul este esential pentru mentinerea unei stari de sanatate exemplare. Alb, rosu, negru sau verde, piperul este unul dintre cele mai bune condimente pentru digestie. Daca tii cura de slabire sau vrei sa-ti mentii greutatea, este indicat sa presari piper negru in mancaruri. Compusii din piper previn formarea celulelor adipoase.


2. Scortisoara


Scortisoara este un condiment folosit in general pentru prepararea dulciurilor, insa in anumite bucatarii internationale chefii presara acest condiment si in mancare. Specialistii spun ca scortisoara foloseste mai multa glucoza si tine sub control zaharul din sange.

Cu un consum regulat de scortisoara, poti reduce considerabil aparitia unor boli precum cancerul, bolile cardiace, hipertensiunea, sindromul ovarului polichistic, ulcerul si infectiile vaginale.


3. Coriandrul


Folosit fie in stare proaspata, fie in stare uscata, coriandrul te ajuta sa previi aparitia reumatismului datorita celor doi compusi pe care ii contine: cineolul si acidul linoleic. Este bine sa stii ca poti avea o inima de fier daca incerci sa consumi regulat coriandru, intrucat acest condiment contribuie la reducerea nivelului de colesterol si previne blocarea vaselor de sange.


4. Curcuma (turmeric)


Curcuma sau turmericul este un condiment specific bucatariei indiene. Studiile despre curcuma arata ca aceasta are un efect benefic asupra tuturor organelor fara exceptie. Desigur, pentru ca turmericul sa actioneze optim este indicat sa-l folosesti in cat mai multe mancaruri, insa nu in cantitati mari, deoarece poate conferi mancarii un gust prea pronuntat.

Bogata in antioxidanti, curcuma previne boli precum Alzheimer si trateaza o serie de afectiuni hepatice si digestive.


5. Oregano


Oregano este unul dintre cele mai cunoscute si utilizate condimente din bucataria mediteraneana. Specialistii spun ca o lingurita de oregano contine la fel de multi antioxidanti precum 3 cesti de broccoli. Oregano contine o cantitate considerabila de acizi grasi esentiali Omega 3, care scad nivelul colesterolului si te ajuta sa ai o sanatate de fier.

Tot din organo poti obtine o cantitate destul de mare de vitamina A si C si de minerale (fier, calciu, zinc).


6. Busuiocul


La fel precum oregano, busuiocul este un condiment intalnit frecvent in bucataria mediteraneana, in special in cea italieneasca. Este bine sa consumi busuioc, deoarece are un continut ridicat de antioxidanti. Aceste substante lupta impotriva radicalilor liberi, previn imbatranirea prematura a pielii si contribuie la regenerarea celulelor.

Indiferent ce condimente alegi in bucatarie, important este sa stii ca acestea te ajuta sa ai o sanatate optima. Este de la sine inteles ca singure, condimentele nu pot face minuni. Este nevoie sa ai o alimentatie sanatoasa in general si un stil de viata echilibrat.

Sursa foto: mikeroussell.com

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare