Dieta si nutritie

#alimentatie sanatoasa #dieta alimentara #alimente sanatoase #senzatie de foame

4 ponturi pentru a scapa de senzatia de foame

Planul de alimentatie sanatoasa pe care ti-l faci atunci cand te apuci de o dieta poate fi dat repede peste cap in momentul in care apare senzatia de foame, pe care, de multe ori, nu o poti controla. Astfel ca, ajungi sa consumi alimente cu un procent caloric mai mare, care iti vor ingreuna incercarile de a pierde in greutate si a te mentine in forma. Exista, totusi, cateva trucuri cu ajutorul carora poti "pacali" senzatia de foame.

1. Consuma alimente bogate in fibre

Rolul fibrelor in digestie este de a incetini absorbtia de zahar. Cu cat consumi mai multe alimente bogate in fibre, cu atat mai mare va fi efectul. De aceea, fulgii de ovaz instant nu sunt la fel de buni pentru tine si pentru dieta ta, precum fulgii de ovaz integrali, care au toate fibrele intacte, in timp ce, in cazul fulgilor de ovaz instant, mare parte din fibre au fost eliminate.

Astfel, inainte ca stomacul sa poata digera zaharul din fulgii de ovaz integrali, trebuie sa il separe de fibre. Odata izolata, fibra trece nedigerata prin sistem, incetinind astfel digestia. Cu alte cuvinte, fibrele reprezinta un obstacol pentru digestie, insa unul bun, intrucat dau senzatia de satietate.

2. Consuma alimente bogate in grasimi bune

Nu doar fibrele incetinesc procesul digestiv, ci si grasimile bune, care micsoreaza viteza cu care intestinul subtire acceseaza zaharul. De exemplu, atunci cand mananci o felie de paine este recomandat sa torni cateva picaturi de ulei de masline extravirgin sau sa adaugi putina branza cu continut redus de grasimi.

De asemenea, cartofii copti peste care adaugi putina smantana sunt mai sanatosi si mai gustosi decat cei simpli. Desi numarul de calorii este mai mare, grasimea pe care o contine smantana va incetini procesul digestiv.

In plus, grasimile dau un gust mai bun mancarii, motiv pentru care satisfactia va fi mult mai mare. Cele mai bune grasimi sunt cele mononesaturate si cele polinesaturate.

3. Consuma alimente bogate in proteine

Alimentele bogate in proteine sunt digerate mai usor, astfel ca, ele nu produc blocaje de zahar in sange, din cauza carora sa apara senzatia de foame. Carnea de porc, vita, miel, pui, rata sau cea de curcan sunt doar cateva tipuri de carne cu aport ridicat de proteine.

De asemenea, produsele din peste, cele din soia, fasolea si alte leguminoase, ouale, nucile si semintele, precum si produsele lactate sarace in grasimi, te pot ajuta sa iti potolesti senzatia de foame pentru o perioada mai indelungata.

4. Consuma alimente acide

Si alimentele acide contribuie la incetinirea procesului digestiv. Astfel, sucul de lamaie sau otetul sunt doua dintre alimentele acide care te pot ajuta sa pacalesti senzatia de foame. Poti folosi sucul de lamaie sau otetul pentru a da gust salatelor sau sa le utilizezi in produsele marinate. De asemenea, produsele alimentare care contin rosii intra in categoria celor acide.

Dulceturile, fructele zaharisite sau glazurate, fructele uscate conservate cu sulfura, bananele verzi, maslinele verzi si prunele sunt cateva dintre gustarile care te vor ajuta sa pacalesti senzatia de foame.

Sursa foto: lucilleroberts.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare