Dieta si nutritie

#viata sanatoasa #consum alimente #inima sanatoasa #dieta #alimentatie #alimente #nutritie

11 alimente pe care sa le consumi pentru o inima sanatoasa

Pentru a avea o inima sanatoasa este important sa acorzi o mare importanta alimentatiei. Unele fructe, legume sau cereale functioneaza ca un adevarat tratament pentru inima.

 

Avocado

Avocado este bogat in nutrieti si nu contine saruri. Un fruct de avocado pe zi ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau din organism. Incearca sa mananci avocado cat mai simplu, pentru a profita de toate beneficiile pe care le are pentru sanatatea inimii.

Ciocolata neagra

Nivelul de colesterol scade daca mananci ciocolata neagra. O combinatie delicioasa pe care o poti consuma in fiecare zi este cea de 2/3 lingura de cacao si 1/3 cana de migdale.

Migdale

Migdalele sunt bogate in grasimi nesaturate care sunt foarte bune pentru inima. Daca consumi 30 de grame de migdale crude in fiecare zi inseamna ca asiguri 25% din necesarul de magneziu.

Usturoi

Mirosul puternic al usturoiul poate te face sa nu il consumi cu placere, dar tocmai continutul de sulf responsabil de miros este bun pentru inima. Consumul de usturoi ajuta la producerea hidrogenului sulfurat, un gaz care relaxeaza vasele de sange si tine sub control tensiunea arteriala.

Ciuperci

Ciupercile sunt una dintre cele mai bune surse de vitamina D. Carenta de vitamina D creste riscul producerii unui atac de cord. Ca ciupercile pe care le mananci sa aiba cat mai multa vitamina D, incearca urmatorul truc: pune ciupercile pe o tava si lasa-le la soare pentru 30 de minute. Ciupercile produc vitamina D la fel ca si organismul uman, prin expunere la soare.

Porumb

Porumbul contine luteina si zeaxantina, doi nutrienti care impiedica ingrosarea arterelor. Ingrosarea arterelor este una dintre principalele cauze ale bolilor de inima. Consumul de porumb este de asemenea bun pentru sanatatea ochilor.

Caju

Caju este bogat in magneziu, un mineral care ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Consuma zilnic caju pentru a-ti asigura necesarul de magenziu de care are nevoie organismul tau.

Ananas

O cana de ananas consumata zilnic asigura mai mult de 100% din necesarul de vitamina C. Vitamina C ajuta inima sa lupte impotriva radicalilor liberi, adica moleculele care distrug celulele inimii.

Curmale

Curmalele sunt bogate in potasiu, un nutriet care ajuta la mentinerea tensiunii arteriale in parametri normali. De asemenea, curmalele ajuta la scaderea nivelului de trigliceride, adica grasimile din sange care provoaca boli de inima. Pentru ca sunt destul de bogate in calorii, nu este recomandat sa mananci mai mult de doua curmale pe zi.

Cereale integrale

Spre deosebile de carbohidratii rafinati, cerealele precum orezul brun, ovaz, secara, hrisca sau quinoa sunt bogate in fibre si nutrienti. Atunci cand incluzi cereale integrale in meniul tau zilnic reduci considerabil riscul aparitiei bolilor de inima. Fibrele, vitamina B, fierul, magneziul si zincul din cerealele integrale imbunatatesc colesterolul si conduc oxigenul in sange, proces ce reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

Fasole

Fasolea este bogata in vitamina B si potasiu. Consuma fasole pentru a reduce nivelul trigliceridelor din sange si al colesterolului care altfel cresc riscul bolilor cardiovasculare.

Sursa foto: pexels.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.