Dieta si nutritie

#cura de slabire #slabit #reguli #stres #echilibru hormonal #organism #grasimi #calorii #dieta

10 reguli de urmat pe durata curei de slabire

Stiai ca lumina solara stimuleaza organismul sa arda mai usor grasimile sau ca metabolismul proceseaza mai repede daca iti oxigenezi periodic plamanii? Probabil ca nu, pentru ca atunci cand vine vorba de slabit, cele mai multe persoane se gandesc la alimentatie, la diete restrictive si chiar la infometare. Insa, un lucru important de stiut este faptul ca, pe langa un regim alimentar adecvat, este bine sa ai in vedere cateva reguli de baza.


Organismul nostru functioneaza dupa reguli clare, iar prioritatea ar trebui sa fie cum sa-i dam ce trebuie atunci cand trebuie. Si pentru ca e mai usor sa previi decat sa vindeci, luati masuri impotriva fiecaruia dintre motivele care va impiedica sa respectati un mod de alimentatie sanatos si echilibrat”, a mentionat nutritionista vedetelor, doctorul Mihaela Bilic , in cartea sa „Traiesc, deci ma abtin”

Iata 10 regului de care trebuie sa tii cont cand esti la cura de slabire:

1. Expune-te periodic la lumina. Imediat dupa ce te-ai trezit, mergi in fata ferestrei si stai cateva minute la soare (sau la lumina zilei). Lumina exercita o actiune directa asupra metabolismului tau. Este un fel de semnal transmis organismului pentru a arde grasimile mai repede, in timp ce intunericul indeamna la odihna si implicit la economisirea grasimii.

De asemenea, expunerea la soare favorizeaza producerea de vitamina D care joaca un rol important in metabolizarea grasimilor.

2. Mentine-ti echilibrul hormonal. Hormonii joaca un rol major in ceea ce priveste controlul greutatii. De aceea, este indicat sa mentii nivelul insulinei din sange si hormonii stresului, cortizolul, adrenalina la o cota normala. Pentru a nu-ti perturba echilibrul hormonal, este important sa consumi alimente care contin atat glucide, cat si proteine si lipide, insa cu moderatie.

3. Fii activ/a pe toata durata zilei. Daca ai un job sedentar si stai ore in sir pe scaun la birou, incearca sa te ridici din cand in cand, dupa aproximativ 30-40 de minute. Fa cateva exercitii de intindere a bratelor, a picioarelor si a spatelui sau mergi sa vorbesti cu o colega dintr-un alt birou.

4. Incarca-ti plamanii cu oxigen. Moleculele de oxigen sunt carburantul de baza utilizat de celulele din corp pentru a realiza procesul metabolic. Nu poti arde calorii (grasimi) daca plamanii nu sunt bogati in oxigen. Stai in aer liber cat mai mult timp si, daca ai posibilitatea, invata o tehnica de respiratie completa. Aceasta procedura te va ajuta sa controlezi mai usor stresul si emotiile.

5. Bea multa apa. Apa este elementul cel mai important al organismului pentru ca aceasta compune 75% din corpul uman. Fara apa, procesul de eliminare a grasimilor incetineste, iar apetitul creste. Apa rece sau cea in care ai pus cateva cuburi cu gheata te ajuta sa arzi grasimile mai repede. Un studiu stiintific a demonstrat ca daca se bea jumatate de litru de apa rece, se va accelera metabolismul cu 30%, situatie ce va dura aproximativ 90 de minute.

6. Dormi suficient. In urma cercetarilor cu privire la calitatea somnului, s-a ajuns la concluzia ca lipsa odihnei in timpul noptii afecteaza producerea unui hormon care creste apetitul. Studiul a fost realizat pe 1.000 de persoane si a scos la iveala faptul ca un timp de somn redus creste intr-o proportie semnificativa greutatea corporala. Deci, pentru a pierde kilogramele nedorite, este indicat sa nu neglijezi orele de somn.

7. Scade temperatura camerei. Cu cat temperatura din incaperea in care lucrezi sau dormi este mai scazuta, cu atat organismul proceseaza mai mult pentru a mentine echilibrul termic corporal. Efectul: corpul tau va arde mai multe grasimi pentru a mentine temperatura normala. Tips: in timpul zilei imbraca-te lejer, iar noaptea nu te inveli cu o pilota prea groasa.

8. Controleaza-ti nivelul de stres. In societatea actuala, oamenii se confrunta adesea cu situatii dificile, in care sunt supusi tensiunii nervoase. Stresul favorizeaza producerea de hormoni care au o actiune negativa asupra procesului de eliminare a grasimilor. Sa stii sa controlezi stresul este vital pentru a reusi sa pierzi kilograme. De aceea, tehnicile de relaxare se dovedesc in multe cazuri benefice in procesul scaderii in greutate.

9. Stimuleaza-ti metabolismul. Se intampla destul de frecvent ca pe la jumatatea zilei sa simti ca nu mai ai energie, in special iarna, cand lumina este mai scazuta in intensitate. Este important, ca atunci cand simti ca oboseala te-a coplesit sa iei o scurta pauza. Mersul pe jos, cateva exercitii fizice si o respiratie corecta sunt suficiente pentru a stimula activitatea metabolica si pentru a arde in continuare grasimi.

10. Intinde-ti gatul. O alta modalitate de a accelera metabolismul este miscarea gatului. Daca pe parcursul zilei, iti ridici capul ca si cum ai vrea sa vezi peste un gard, pozitia corpului se indreapta, fapt ce transmite un semnal pozitiv metabolismului. Pe de alta parte, de cate ori curbezi spatele sau iti apleci umerii, metabolismul incetineste. Aceasta miscare o poti face atat stand in picioare, cat si de pe scaun.

De asemenea, medicul nutritionist Mihaela Bilic dezvaluie in cartea sa un truc foarte interesant despre cum sa-ti scazi apetitul de dulciuri: „Esenta de vanilie blocheaza instantaneu pofta de dulciuri.Deci, tineti la indemana, in poseta, un recipient mic pe care sa-l puteti mirosi ori de cate ori ispitele va dau tarcoale”.

CONCURS: Castiga cartea dr. Mihaela Bilic - Traiesc, deci ma abtin"

Acasa.ro impreuna cu editura Coreus Publishing te invita sa participi la concursul „Castiga cartea dr. Mihaela Bilic, Traiesc, deci ma abtin!”. Daca vrei sa afli cum au slabit Mihaela Radulescu si Teo Trandafir, participa la concurs si castiga cea mai bine vanduta carte a anului 2008, in Romania.

Printre multe sfaturi despre cum sa mananci sanatos, nutritionista vedetelor dr. Mihaela Bilic dezvaluie 10 motive pentru care pana in prezent nu ai reusit sa slabesti si alte 10 motive cu care de data asta vei reusi sa iti atingi scopul.

Timp de o luna, poti castiga saptamanal una dintre cele patru carti scoase la concurs.

Cum poti participa?

Intra pe forum acasa.ro dand click AICI si raspunde la intrebarea: "Consideri ca dieta de slabire a devenit un mod de viata? Este important este sa te incadrezi in standardele 90-60-90 sau mai degraba sa te simti bine cu corpul tau chiar si cu cateva kilograme in plus?”

Vor fi premiate cele mai interesante raspunsuri!

Pentru a raspunde pe forum acasa.ro trebuie sa iti creezi cont pe acasa.ro. In cazul in care nu ai deja, poti sa te inregistrezi aici.

Important! Pentru a-ti acorda premiul, adresa de e-mail trebuie sa fie valida iar datele personale - corecte!

Castigatorii vor fi anuntati saptamanal, atat in pagina de concurs, cat si personal pe adresa de e-mail.

Castigatoarea celei de-a doua carti "Traiesc, deci ma abtin" este Veronica Grigorie. 

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.