Boli

#somn #odihna #silueta #silueta perfecta

Vrei o silueta perfecta? Culca-te in fiecare zi la aceeasi ora

Secretul unei siluete de vis nu consta doar intr-o alimentatie corecta si un stil de viata activ. Conform unor studii anterioare, dar si unei cercetari recente, s-ar parea ca somnul joaca un rol vital in reglarea nivelului de grasime corporala.


Odihna la ore regulate, aliatul unei siluete armonioase

Un studiu recent, efectuat de cercetatori din cadrul Brigham Young University, SUA, a dezvaluit faptul ca un stil de viata care implica trezirea si culcarea la aceleasi ore in fiecare zi are o influenta pozitiva asupra depozitelor de grasime ale organismului.

Mai precis, persoanele care se culca si se trezesc zilnic la aceleasi ore au toate sansele sa aiba o greutate mai scazuta decat cele care nu respecta un tipar regulat de somn.

Cercetarea a fost realizata asupra a peste 300 de femei, cu varste cuprinse intre 17 si 26 de ani, de-a lungul catorva saptamani. La final, oamenii de stiinta au constatat ca femeile cu cele mai sanatoase obiceiuri legate de odihna aveau o cantitate mai mica de tesut adipos.


Durata unui somn de calitate? Peste 6,5 ore, dar nu mai mult de 8,5 ore

Voluntarelor le-a fost analizata compozitia corpului si le-a fost oferit un dispozitiv care le inregistra miscarile din timpul zilei, cat si pe cele din timpul noptii, inclusiv durata somnului.

Cercetatorii au descoperit, in urma interpretarii rezultatelor obtinute, ca exista o corelatie stransa intre odihna cu o durata mai mica de 6,5 ore, respectiv mai mare de 8,5 ore pe noapte, si un nivel ridicat de grasime in organism.

Aceeasi cercetare a indicat faptul ca o variatie mai mica de 60 de minute, cand vine vorba despre tiparul zilnic de odihna, se traduce printr-un nivel mai scazut de tesut adipos.

Potrivit profesorului de stiinta activitatii fizice Bruce Bailey, de la Brigham Young University, somnul putin si de proasta calitate, imprimat de un tipar haotic de odihna, se traduce printr-o cantitate mai mare de grasime corporala din cauza hormonilor care regleaza apetitul, leptina si grelina, secretati in exces in situatii de acest tip.

De altfel, descoperirile actuale confirma concluziile unor studii anterioare, precum cel realizat in cadrul Temple University din Philadelphia, SUA. Cercetarea a indicat ca unei odihne de calitate i se asociaza un nivel redus de leptina, hormon responsabil de instalarea senzatiei de foame.


Cum sa beneficiezi de un somn de calitate

Nu doar numarul de ore de somn are un impact asupra grasimii corporale, cat si calitatea odihnei, conform studului realizat de cercetatorii Brigham Young University. Pentru a reduce cantitatea de tesut adipos, este esentiala odihna corespunzatoare care poate fi obtinuta in feluri multiple.

Printre altele, sustine profesorul Bruce Bailey, exercitiile fizice, reducerea temperaturii din dormitor, asigurarea unui mediu linistit si mentinerea intunericului in camera sunt modalitati excelente de a imbunatati calitatea somnului.

Autorii studiului, publicat in American Journal of Health Promotion, sunt profesorii de stiinta activitatii fizice Bruce Bailey, James LeCheminant si Larry Tucker, si profesorul de statistica William Christensen.

Sursa foto: acenutrients.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.