Boli

#vitamine si minerale #vitamine #minerale #organism #suplimente nutritive

Vitamine si minerale esentiale pentru sanatatea organismului

Pentru a fi sanatos, organismul uman are nevoie in fiecare zi de vitamine, minerale si nutrienti. In lipsa lor, organismul este slabit, lipsit de vlaga si vulnerabil in fata virusurilor si a microbilor. Cu cat ii furnizezi corpului tau mai multe vitamine si minerale, cu atat sistemul imunitar va fi mai puternic, iar metabolismul va functiona mai bine. Iata ce vitamine si minerale sunt esentiale pentru sanatatea organismului tau.


Vitamina D

Vitamina D contribuie la fixarea calciului in oase, te protejeaza de hipertensiunea arteriala, previne anumite tipuri de cancer, previne starile depresive si te ajuta sa ai o memorie buna. Cea mai buna sursa de vitamina D este soarele, dar in lipsa razelor lui, poti procura aceasta vitamina esentiala din alimentatie. Cerealele fortificate, laptele fortificat, somonul, tonul in ulei, ouale si crevetii sunt surse excelente de vitamina D.

In cazul in care nu asimilezi doza zilnica recomandata de vitamina D (intre 800 si 1000 de unitati internationale pe zi), poti lua suplimente alimentare. Iti recomandam sa consulti un medic pentru a afla daca ai carente de vitamina D.


Zincul

Zincul este un mineral esential pentru organismul tau, deoarece regleaza nivelul de vitamina A si tine sub control cantitatea in care aceasta este eliberata de ficat. Zincul contribuie la functionarea optima a pancreasului si ajuta metabolismul sa transforme alimentele in energie.

Pentru a mentine zincul la un nivel optim, medicii iti recomanda sa consumi mai des fulgi de ovaz, migdale, nuci, avocado, varza de Bruxelles, sparanghel, mazare, fasole, cartofi si dovleac.


Riboflavina

Riboflavina sau vitamina B2 este esentiala pentru organismul tau, deoarece este unul dintre cei mai puternici antioxidanti care te protejeaza de radicalii liberi. Specialistii spun ca persoanele care au deficiente de riboflavina nu respecta principiul dietei echilibrate.

Printre alimentele cu cel mai ridicat continut de riboflavina se numara fasolea verde fiarta, telina cruda, rosiile, iaurtul degresat, sparanghelul si spanacul fiert, ouale fierte, laptele de vaca (2% grasime) si ciupercile.


Vitamina C

Vitamina C se procura cel mai usor din fructe proaspete, in special din citrice. Vitamina C intareste sistemul imunitar, combate oboseala excesiva, lipsa poftei de mancare si durerile de oase, printre altele. Daca vrei sa fii sanatoasa pe tot parcursul anului, consuma in fiecare zi cel putin un aliment cu un continut ridicat de vitamina C: broccoli, ardei gras, conopida, castraveti, rosii si dovleac. Surse importante de vitamina C gasesti si in urzica, patrunjel, catina, macese, ardei iuti si kiwi.


Vitamina E

Vitamina E este esentiala pentru piele, par si pentru inima. Ea imbunatateste sanatatea ochilor, intareste sistemul imunitar atunci cand isi uneste fortele cu alte vitamine si minerale si contribuie la coagularea sangelui. Surse importante de vitamina E sunt: spanacul, maslinele, ardeiul gras, semintele de floarea soarelui, migdalele, afinele, kiwi, broccoli si varza de Bruxelles.


Fierul

Fierul este un mineral recunoscut pentru proprietatile sale antianemice. Cantitati importante de fier poti obtine daca mananci spanac, varza, broccoli, masline, linte, telina si mazare.

Pe langa aceste vitamine si minerale, organismul tau are nevoie si de calciu, sodiu si magneziu. O alimentatie sanatoasa si echilibrata iti va furniza intotdeauna cantitatile optime de vitamine si minerale.

Sursa foto: gocitygirl.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului