Boli

Un somn linistit

Foarte multi oameni sufera de insomnie . Cauzele insomnie sunt diverse si difera de la persoana la persoana. Efectele de insomnie se resimt in special asupra memoriei, determina o stare de oboseala si nervozitate. Cercetatorii au descoperit ca lipsa somnului mareste si nivelul de hormoni care stimuleaza apetitul si determina astfel luarea in greutate. O persoana normala are nevoie de 7 sau 8 ore de somn pentru a se putea odihni, dar orele de somn necesare se reduc odata cu inaintarea in varsta. Cel mai bun si odihnitor somn il avem pe timpul noptii. Desi somnul ajuta la reducerea stresului, nu toate tipurile de somn sunt odihnitoare. Spre exemplu mici zgomote produse noaptea ne pot da “programul de odihna” peste cap. La fel de obositor este daca adormiti cu televizorul pornit sau cu lumina aprinsa. Veti constata ca va treziti mai obositi a doua zi dimineata.

Sfaturi pentru un somn linistit
  • Respectati un program: organismul se adapteaza in mod natural la ciclurile zilnice regulate. Incercati sa intrati in pat in fiecare zi la aceeasi ora si aveti grija sa va treziti in fiecare dimineata la acceasi ora. Pentru a nu deregla organismul, incercati sa respectati acelasi program si in week-end.
  • Relaxati-va inainte de culcare: evitati sa va uitati la televizor, sa mancati sau sa cititi carti tulburatoare inainte de culcare. Evitati cafeina si alcoolul inainte de culcare pentru ca va vor provoca insomnie sau un somn agitat.
  • Creati-va o zona de confort: aranjati mobila in dormitor, reglati lumina si sunetul astfel incat sa va asigurati o atmosfera calma si confortabila.
  • Fiti activ ziua: pentru un somn linistit trebuie sa faceti miscare ziua, ideal ar fi sa practicati un sport. Tineti cont ca nu trebuie sa va culcati totusi epuizati. E bine sa treaca un interval de timp intre perioadele de activitate si ora de culcare , pentru ca altfel relaxarea ar fi foarte dificila.
  • Nu mancati inainte de culcare. ultima masa a zilei trebuie sa aiba loc cel tarziu la ora 7 seara. Nu mancati mancaruri grele sau picante la cina, pentru ca nu veti putea avea un somn bun.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.