Boli

#sanatate ora de iarna # trecere la ora de iarna #ora de iarna

Ora de iarna: Cum te ajuta o ora in plus de somn

In duminica de dupa trecerea la ora de iarna, te-ai putut rasfata cu o ora in plus de somn. Dar ce ar fi daca ai transforma acest rasfat de weekend intr-un obicei? Specialistii sustin ca aceasta schimbare vine la pachet cu o multime de beneficii asupra sanatatii. Iata care sunt acestea!


1. Dormi mai mult si spune "adio" bolilor cronice

Un grup de jurnalisti BBC a realizat un mic experiment cu rezultate surprinzatoare. Astfel, acestia si-au impartit voluntarii in doua grupuri: primul grup a dormit, timp de o saptamana, cate 6 ore si 30 de minute in fiecare noapte, in timp ce al doilea grup s-a odihnit cate 7 ore si 30 de minute pe noapte. La finalul celor 7 zile, primul grup a preluat programul de somn al celui de-al doilea, si viceversa.

In tot acest timp, voluntarilor le-au fost facute o serie de analize de sange care au dezvaluit ca ora in plus de somn activeaza gene care protejeaza organismul impotriva unor boli cronice, precum cancerul si diabetul, scazand si nivelul inflamatiilor, dar si al stresului.


2. O ora in plus de somn iti sporeste rezistenta fizica la efort

Te pregatesti pentru un maraton sau pentru orice alta activitate sportiva antrenanta? Afla ca nu este cazul sa te suprasoliciti pana in ultimul moment: un somn odihnitor in noaptea de dinaintea evenimentului te va ajuta sa ai mai multa energie si iti va imbunatati performanta atletica. Bineinteles, daca transformi aceasta practica intr-un obicei, beneficiile vor fi cu atat mai insemnate.


3. O ora in plus de somn, pretioasa pentru sanatatea inimii

Incepand cu luna martie, cand intra in vigoare ora de vara, numarul cazurilor de atacuri de cord creste alarmant. Nici nu este de mirare, sustin expertii, data fiind corelatia importanta dintre o odihna corespunzatoare si sanatatea inimii.

Un studiu realizat in 2008 a dezvaluit ca oamenii care dorm 7 ore pe noapte prezinta un risc cu 33% mai scazut de a dezvolta depozite de calciu in jurul arterelor, comparativ cu adultii care dorm cate 6 ore pe noapte.

In plus, un alt studiu, publicat anul trecut, a evidentiat beneficiile unei ore in plus de somn asupra hipertensiunii arteriale, demonstrand ca persoanele care adauga o ora la programul lor de somn au parte de ameliorari notabile ale nivelului acesteia.


4. Somnul odihnitor, remediu excelent contra suferintei

Daca traversezi o perioada dificila, afla ca somnul odihnitor se va dovedi, intr-adevar, un sfetnic bun! Specialistii afirma ca odihna te ajuta sa procesezi si sa atenuezi impactul evenimentelor negative de peste zi.

"Etapa de somn in care visam, gratie compozitiei sale neurochimice unice, ne ofera un fel de terapie nocturna, un pansament care atenueaza impactul emotional al evenimentelor din ziua precedenta", este de parere Matthew Walker, profesor asociat de psihologie si neurostiinte la Universitatea din California - Berkeley.


5. O ora in plus de somn face minuni asupra sistemului imunitar

Probabil ai remarcat deja ca oboseala si lipsa de somn perpetuate de-a lungul unei perioade lungi de timp te predispun la imbolnaviri de tot felul. S-ar parea, conform unui studiu recent realizat in cadrul Universitatii Yale, ca alterarea ritmului circadian prin deprivarea de somn influenteaza negativ o gena responsabila de buna functionare a sistemului imunitar.

Asadar, o protectie eficienta impotriva bolilor de sezon ar putea incepe cu un somn strasnic noapte de noapte!

Sursa foto: gsmtweet.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului