Boli

#glucoza #diabet #intoleranta #zahar #diabet zaharat

Intoleranta la glucoza

Persoanele care sufera de intoleranta la glucoza nu sunt doar expuse riscului de diabet 2, ci prezinta un risc de 50% de a suferi de hipertensiune arteriala si hipercolesterolemie, doi factori importanti in aparitia bolilor cardiovasculare.

Pentru a preveni aparitia acestor maladii si pentru a-ti mentine glicemia in limite normale, este indicat sa recurgi la anumite modificari in ceea ce priveste obiceiurile alimentare si sa faci mai multa miscare.

Riscurile de a deveni intolerant la glucoza cresc odata cu obezitatea, sedentarismul, antecedentele familiale de diabet, diabetul gestational sau in cazul femeilor dupa ce au dat nastere unui copil de peste 4 kilograme.

 

Ce este intoleranta la glucoza?

 

Intoleranta la glucoza, una dintre componentele cele mai raspandite in sindromul metabolic, survine in momentul in care organismul nu mai reactioneaza la efectele insulinei si trebuie sa-si redubleze efortul pentru a controla nivelul de glucoza din sange. Persoanele afectate afiseaza niveluri de zahar sangvin (glucoza) mai ridicate decat ar fi normal, insa nu suficient de ridicate pentru a spune ca sufera de diabet.

 

Ce fac daca sufar de intoleranta la glucoza?

 

  • Scapa de kilogramele in plus

Studii stiintifice au demonstrat ca persoanele afectate de intoleranta la glucoza pot preveni sau intarzia aparitia diabetului de tip 2 pana la 58% in urma pierderii kilogramelor in plus si practicand regulat o activitate fizica.
Specialistii recomanda persoanelor afectate de intoleranta la glucoza reducerea greutatii de la 5% la 10% (treptat printr-o alimentatie sanatoasa ) si sa practice o activitate fizica (chiar si moderata) timp de 30 de minute pe zi.

  • Adopta o alimentatie echilibrata

Cel mai important lucru de controlat pentru a trata intoleranta la glucoza este alimentatia. Trebuie sa stii ca o pierdere in greutate moderata este mult mai eficienta decat regimurile severe, foarte la moda in aceasta perioada. O alimentatie echilibrata asociata unei activitati fizice zilnice te va ajuta sa iti controlezi greutatea si sa reduci riscurile de a dezvolta diabetul de tip 2, hipertensiunea arteriala, bolile cardio-vasculare si accidentele vasculare cerebrale.

  • Verifica-ti periodic tensiunea arteriala

De asemena, trebuie sa iti verifici tensiunea arteriala si colesterolul pentru a evalua riscurile de a dezvolta o maladie cardio-vasculara.

  • Fa zilnic miscare fizica

Chiar daca anumite medicamente pot intarzia aparitia diabetului de tip 2, alimentatia si activitatea fizica sunt masurile cele mai eficiente, potrivit unui vast studiu condus de Asociatia Americana de Diabet. Timp de 30 de minute pe zi de activitate fizica moderata, jumatate dintre participantii la studiu, care au avut o pierdere in greutate de 5 %-10%, au prezentat o reducere cu 58% a riscurilor de reducere a diabetului.

De retinut: Daca suferi de intoleranta la glucoza, medicul te va sfatui fara indoiala sa adopti o alimentatie sanatoasa, sa iti controlezi greutatea, sa practici regulat o activitate fizica si, daca fumezi, sa renunti la fumat. Periodic trebuie sa iti controlezi nivelul de glucoza din sange pentru a te asigura ca nu esti pe cale sa devii diabetic.

 

Recomandari in caz de intoleranta la glucoza

 

• Pierderea kilogramele in plus, daca indicele de masa corporala este mai ridicat de 25;
• In fiecare dimineata, ia un mic-dejun echilibrat, bogat in fibre alimentare;
• Redu consumul de alimente bogate in grasimi;
• Evita produsele bogate in zaharuri concentrate;
• Creste aportul in magneziu.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare